سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
عجب شیر ما - نائب رئیس اول مجلس گفت: برخی کارگاه‌ها به لحاظ سخت‌گیری بانک‌ها و سازمان‌ها به دنبال بستن واحدها هستند و به آستانه ورشکستگی می‌رسند و این امر بار مالی بالایی را از حیث بیکاری نیروهای شاغل در این واحدها به تامین اجتماعی تحمیل می‌کند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، مسعود پزشکیان در نشست شورای هماهنگی ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از مزیت‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌های ویژه استان در امر سرمایه‌گذاری و اشتغال اظهار کرد: تجارب برخی کشورها در امر تسهیلات به بخش اشتغال نتایج موفقی را به همراه داشته است.
وی گفت: اگر تسهیلاتی که برای اشتغال پرداخت می‌شود درست مدیریت شوند می‌تواند در حوزه کسب و کار و اشتغال نقش آفرینی کند.
 نائب رئیس مجلس تصریح کرد: باید طرح‌های که با سرمایه کم بتواند اشتغال بیشتری ایجاد کند مورد حمایت و توجه جدی قرار گیرد و مزیت‌های منطقه‌ای و طرح‌های جدید می‌تواند نتایج مهمی را به همراه داشته باشد و باید به دنبال اجرای پروژه‌هایی برای برون رفت از وضیعت نابسامان اقتصادی باشیم که لازمه این امر توجه به مراکز علمی و دانشگاهی و مزیت‌ها و ویژگی‌های منطقه‌ای و طرح‌های جدید باشیم که در این راستا نیازمند بازنگری هستیم تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.
وی با اشاره به برخورد برخی ادارات و سازمان‌ها در ارتباط با مطالبات کارگاه‌ها خاطر نشان کرد: برخی کارگاه‌ها به لحاظ سخت‌گیری بانک‌ها و سازمان‌ها به دنبال بستن واحدها هستند و به آستانه ورشکستگی می‌رسند و این امر بار مالی بالایی را از حیث بیکاری نیروهای شاغل در این واحدها به تامین اجتماعی تحمیل می‌کند.

وی افزود: در این شرایط لازم است با رسیدگی و توجه به خواسته‌ها و مشکلات تولید کنندگان و کمک برای ادامه فعالیت کارگاه‌ها، جرائم کارفرمایان و کارخانجات به حداقل برسد و تسهیلات لازم برای تامین مطالبات فراهم گردد.

نائب رئیس مجلس با تاکید بر توجه جدی به منابع و زیرساخت‌ها اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف موانع و مشکلاتی وجود دارد که جنگ و جدل نمی‌تواند مشکلات را حل کند باید سطح همکاری‌ها ارتقاء پیدا کند و با پشتیبانی و همراهی هم عیب‌ها کم و همکاری‌ها و سطح مشارکت ارتقاء پیدا کند و لازمه موفقیت در جامعه وحدت و انسجام بخشی است و مدیریت و نظارت و کنترل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: تمام تلاش‌ها باید امنیت اجتماعی ایجاد کند تا افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند به آینده امیدوار شوند و قوانین و سیاست‌ها باید به طوری عمل شود تا عدالت اجتماعی در جامعه نهادینه شود.
 در ادامه این نشست رحیم اردلان معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی کشور با تقدیر از توجه جدی نائب رئیس مجلس به زیرساخت های اساسی برای توسعه همه جانبه کشور خاطر نشان کرد: به طور جد پیگیر موضوع بیمارستان 327 تختخوابی تبریز هستیم و در بودجه سال 98 ایجاد بیمارستان در شیراز و تبریز از پیش بینی شده است که در صورت اختصاص و حل مشکل زمین برای احداث بیمارستان سازمان تامین اجتماعی همکاریهای لازم به عمل خواهد آمد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: