سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نگاه چندبعدی به ارتباط صنعت و دانشگاه را ضروری دانست و گفت متاسفانه در حال حاضر بسته علوم انسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه های ارتباط صنعت و دانشگاه مورد بی توجهی قرار گرفته است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از برنا، علی جهانگیری در نشست بررسی چالش‌ها و راهکارهای ارتباط موثر مراکز علمی با بخش صنعت و نقش دانشگاه‌ها در رونق تولید ملی، اظهار کرد: بدون شک بخشی از دانش از دانشگاه‌ها به دست می‌آید، اما باید بپذیریم که دانش اصلی را در محیط و میدان تجربه می توان به دست آورد؛ از این رو نیازمند ارتباط کلیه صنایع و دانشگاه ها برای حل مشکلات جامعه هستیم.

وی ادامه داد: ما امروز در حالی از ارتباط صنعت و دانشگاه صحبت می‌کنیم که متاسفانه بسیاری از دانشکده ها و کارگروه های داخل دانشگاه با یکدیگر ارتباطی ندارند و برای رفع این مشکل باید اساتید فنی و تخصصی ارتباط خود را با دانشکده های علوم انسانی گسترش دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان را فرصتی برای دانشگاهیان دانست و گفت: امروز صنایع ما برای توسعه نیازمند دانش فنی متخصصان داخلی هستند، از این رو تحریم‌ها فرصت مغتنمی است تا دانشگاهیان توان علمی و تخصصی خود را به صورت برجسته به معرض نمایش بگذارند.

جهانگیری با اشاره به اهتمام دولت برای توسعه مباحث دانش بنیان در سطح کشور گفت خوشبختانه حکومت و دولت توجه به مباحث دانش بنیان را در اولویت کاری خود قرار داده و قدم های مهمی نیز در طول سال‌های گذشته در راستای تحقق این مهم برداشته شده است و امیدواریم با همکاری تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی شاهد تحقق برنامه‌های اقتصادی دانش بنیان در سطح کشور و استان باشیم.

وی ادامه داد: ادبیات گذشته دیگر پاسخگوی ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیست و اگر ما می‌خواهیم دانشگاهیان را به سمت صنعت سوق دهیم باید ضمن تجدید نظر در آیین نامه ارتقای دانشگاهیان، ادبیات نگاه به این مسائل را تغییر دهیم.

جهانگیری، حرکت دانشگاه ها در مسیر تحقق دانشگاه کارآفرین را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: کارآفرین کسی است که فرصت کسب و کار را شناسایی و برای آن فرصت، سازمان توانمندی را ایجاد کند، از این رو دانشگاه هایی که در مسیر کارآفرین شدن حرکت می کنند باید ببینند که آیا توانسته‌اند برای شناسایی این فرصت ها شرایط را فراهم کنند و این دانشگاه ها توانایی ایجاد سازمانهای مورد نیاز را دارند یا نه.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید بپذیرند که در مسائل اقتصادی دو طرف عرضه و تقاضا وجود دارد و اگر دانشگاهیان می‌خواهند دانشی را عرضه کنند باید راه‌حل‌های فروش آن دانش را بشناسند و این خود یک هنر است.

جهانگیری، ارتباط بین اساتید بازاریابی و اساتید فنی را ضروری دانست و گفت: دانشگاه ها باید قبل از هر چیزی از ظرفیت داخلی خود به نحو شایسته استفاده کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: