سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
فرماندار هشترود:
عجب شیر ما - فرماندار هشترود از تخصیص 22 میلیارد تومان برای سه واحد تولیدی این شهرستان در سالجاری خبر داد و گفت: با تکمیل و بهره برداری از این واحدها برای 400 نفر ایجاد اشتغال می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، امین امینیان در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان اظهار داشت: این تسهیلات به واحدهای نفت ارکان پارس، کارخانه ریل آسانسور و معدن سنگ های زینتی کریم آباد تخصیص یافته است.
وی همچنین به پرداخت 21 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد شغل برای 321 نفر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این وام ها در قالب اشتغال روستایی و فراگیر پرداخت شده و امسال نیز ادامه خواهد یافت.
امینیان گفت: مجتمع مس قاضی کندی نیز که تاکنون 40 میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری شده امسال افتتاح و برای بیش از 200 نفر اشتغالزایی می شود.
وی همچنین از تجهیز بزرگ ترین واحد فرآوری معدن مرمر سبز شمال غرب کشور در هشترود ظرف چند ماه آینده خبر داد و گفت: ماشین‌ آلات پیشرفته ای برای این معدن خریداری شده و با آغاز فصل کاری در اردیبهشت، تولید و برداشت آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
امینیان خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از استخراج خام معادن از منطقه و از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی چهار میلیارد تومان اعتبار به این واحد تخصیص یافته بود که با شروع فصل کاری برای 70 نفر شغل ایجاد می شود.
شهرستان هشترود که با 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری که بیش از 24 درصد و بالاتر از میانگین استانی است همواره با پدیده مهاجرت مواجه بوده به طوریکه جمعیت آن در بین سال های 85 تا 95 از 66 هزار به 57 هزار نفر کاهش یافته است.
از 19 هزار نفری که در این شهرستان توانایی انجام کار دارند 14 هزار و 500 نفر شاغل و چهار هزار و 500 نفر معادل 24 درصد بیکارند و از تعداد شاغلان شهرستان 9 هزار نفر در بخش کشاورزی و بقیه در بخش صنعت و معدن یا واحدهای صنفی مشغول کار هستند.
در حال حاضر 28 واحد تولیدی صنعتی فعال با ظرفیت اشتغال برای 3 هزار و 850 نفر و 22 واحد معدنی فعال با ظرفیت اشتغال برای 530 نفر در شهرستان وجود دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: