سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
عجب شیر ما - شهردار تبریز گفت: محوطه اثر تاریخی ارک تبریز پس از اصلاح برای بازدید گردشگران آماده می‌شود
 
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از محوطه بنای تاریخی ارک با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به استقبال گردشگران از اثر تاریخی ارک تبریز و مناسب نبودن محوطه ارک و محدوده‌ای که برای ایجاد پارکینگ حفاری شده است، این مجموعه باید ساماندهی و آماده بازدید شود.
 
وی ادامه داد: از نظر میراث فرهنگی این محل نیاز به کاوش داشت، اما عملیات آن به ظاهر متوقف شده بود، با توجه به آغاز فصل گردشگری، بازدیدی از این محل کردیم و اصلاح محوطه این اثر به شکلی علمی، مورد بحث قرار گرفت.
 
وی افزود: مقرر شد به زودی جلسه‌ای با معاونت سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار و تصمیمات نهایی در خصوص اصلاح محوطه ارک اتخاذ شود تا این اثر تاریخی به شکل آبرومندانه برای بازدید گردشگران آماده شود.
 
شهردار تبریز در خصوص مسیر پیاده راه مجاور ارک، گفت: این مسیر بیشتر به عنوان پیاده راه تعریف شده است و بازگشایی مسیر سواره راه آن نیاز به مصوبه شورای ترافیک دارد، تبدیل کامل این مسیر به پیاده راه، باعث از بین رفتن دسترسی به بعضی مسیرها شده که در این صورت مسیرهای جایگزین طی مطالعاتی مشخص می‎شود تا مشکلی برای ترافیک این محدوده ایجاد نشود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: