سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
عجب شیر ما - افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی توسط کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محمد اشرف‌نیا رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه این کمیسیون اظهار کرد: در مورد افزایش نرخ تاکسی‌ها تصمیم‌گیری اصولی باید، انجام گیرد تا هم رانندگان تاکسی از نظر روحی در آرامش باشند و هم شهروندان راضی باشند.

وی ادامه داد: تاکسی وسیله حمل و نقل عمومی ‌به حساب نمی‌آید، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی باید پاسخگو باشد که طبق مصوبه شورا که مقرر بود تا سه ماه نسبت به تجهیز تاکسی‌ها به سامانه پرداخت الکترونیک اقدام کند ‌چرا این اتفاق نیافتاده است و از طرف دیگر قرار بود تاکسی‌های الکترونیکی مانند اسنپ و ... زیر نظر تاکسیرانی باشند، در این مورد نیز متاسفانه هیچ کاری انجام نشده است و مدیرعامل سازمان باید در این مورد پاسخگو‌ باشند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه اذعان کرد: در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها باید واقعیت‌ها در نظر گرفته شود و اگر قرار است شورای شهر برای کرایه تاکسی‌ها نرخ تعیین کند، باید فرمانداری و دولت نیز همراهی‌های لازم را داشته باشد.

عبدالرحیم قاصدی معاون اداری و مالی سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز نیز در این زمینه گفت: قیمت‌های سال 97  توسط کمیته کارشناسی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد و نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری پیشنهاد افزایش نرخ‌ها بر اساس قیمت‌های واقعی است خاطرنشان کرد: مجموعا در ماه هر راننده 2 میلیون و 350 هزار تومان به‌طور میانگین برای خودرو هزینه می‌کند.

قاصدی در ادامه در مورد تاکسی‌های آنلاین نیز توضیحاتی داد و گفت: یک شرکت خصوصی که از اتحادیه کسب و‌ کارهای مجازی دارای مجوز هستند، اعلام آمادگی‌ کرده‌اند تا از تاکسی‌ها استفاده کنند و از بهمن ماه حدود ۲ هزار دستگاه به‌کارگیری شده است.

در مورد پرداخت الکترونیکی زیرساخت‌ها آماده شده است و بقیه فعالیت‌ها از سوی سازمان فناوری اطلاعات در حال اجراست و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در آینده نزدیک فراخوان جذب شرکت‌های واجد شرایط برای سرمایه‌گذاری منتشر خواهد شد.

سونیا اندیش عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه بیان داشت: در مورد افزایش کرایه تاکسی‌ها در سال گذشته جلسات کارشناسی زیادی انجام گرفت و تقریبا قیمت‌ها با واقعیت مطابقت داشته است.

وی ادامه داد: اعداد و ارقام اعلامی توسط سازمان تاکسیرانی مطابق با نرخ‌هایی است که اخذ می‌شود و از سوی دیگر رانندگان تاکسی با توجه به وضعیت اقتصادی موجود از وام‌های اخذ شده در مورد نوسازی ناوگان اقساط عقب افتاده دارند که تقاضا دارم با کار کارشناسی افزایش قیمت‌های سال جدید را لحاظ کنیم.

محرم محمدزاده نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این باره اذعان کرد: قضیه مهمی که باید اتفاق بیفتد پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی است، چراکه عدم وجود پول خرد باعث‌ نارضایتی رانندگان و شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: در تمام دنیا پرداخت کرایه تاکسی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

عبداله تقی‌پور دیگر عضو این کمیسیون نیز با اعلام اینکه در سال گذشته نرخ‌گذاری اصولی انجام شده بود، گفت: متاسفانه به‌دلیل عدم نظارت کافی بر نرخ مصوب کسی به نرخ های مصوب ترتیب اثر نداد و رانندگان و مسافران خودشان توافق کردند.

وی ادامه داد: تلاش کنیم نرخ‌های مصوب دقیقا مطابق با نرخ واقعی مسیرها باشد، چراکه رانندگان تاکسی هم سرمایه و هم جان خود را در ارائه خدمات به مسافران گذاشته‌اند ولی بعد از سی سال چیزی ندارند.

تقی‌پور همچنین گفت: پرداخت کرایه به‌صورت الکترونیکی جز مصوبات سال گذشته شورا است و باید تاکسیرانی گزارشی از روند اجرای این طرح  اعلام کند و تلاش شود تا در سال‌جاری به‌سمت راه‌اندازی شرکت‌های حمل و نقل درون شهری پیش برویم.

پس از بحث و تبادل نظر توسط اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مقرر گردید پیرو‌ مصوبات سال 97 اقدامات لازم جهت پرداخت الکترونیکی فعلا توسط کارتخوان توسط سازمان تاکسیرانی انجام و حداکثر تا یک ماه نتیجه عملی پرداخت الکترونیکی به کمیسیون اعلام شود و طبق نظر و بررسی کارشناسان، افزایش نرخ کرایه تاکسی ۲۵ درصد نسبت به آخرین دریافتی سال ۹۷ پیشنهاد شد که این طرح جهت تصویب نهایی به صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز ارجاع داده شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: