سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر ترکیه در تهران با اشاره به روابط حسنه و دیرینه دو کشور ایران و ترکیه بر گسترش مراودات و همکاری های اقتصادی تاکید کرد.
 به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حمدرضا پورمحمدی در دیدار با «دریا اورس» ضمن تبریک انتصاب سفیر جدید ترکیه گفت: استان آذربایجان شرقی و تبریز همواره علایق بسیار زیادی با کشور دوست و همسایه ترکیه دارد.
وی با اشاره به روابط عمیق بین دانشگاه های ترکیه و تبریز خاطرنشان کرد: بزودی اجلاس اتحادیه دانشگاه های قفقاز در تبریز برگزار می شود .
وی با اشاره به روابط خوب تجاری بین اتاق تبریز و ترکیه گفت: اتاق بازرگانی از قدیم ارتباط خوبی با تجار ترک دارد و ما می توانیم در حوزه نفت و گاز نیز همکاری کنیم.
پورمحمدی تبریز را شهری کلیدی در ایران و پل ارتباطی شرق و غرب توصیف کرد و افزود: از سال 1393 شهرک سرمایه گذاری خارجی در استان تاسیس شده است که بیشتر سرمایه گذاران آن ترکیه ای هستند.
وی با اشاره به همزبانی تبریز با ترکیه و علایق مشترک فرهنگی و دینی بین دو همسایه اظهار داشت: ما همواره همکاری اقتصادی خوبی با ترکیه داشته ایم و افق اقتصادی مان افزایش تبادل تجاری است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از کمک‌های مادی و معنوی دولت و ملت ترکیه به سیل‌زدگان کشورمان قدردانی کرد.
سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه بین دو کشور گفت: روابط دو کشور بسیار دیرینه بوده و در 400 سال اخیر ایران و ترکیه همواره در آرامش و آسایش در کنار هم زیسته اند.
دریا اورس با ابراز خشنودی از سفر به تبریز اظهار داشت: تبریز را به خاطر شهریار و به خاطر همزبانی و همدلی دوست داریم و با مردم این شهر احساس نزدیکی می کنیم.
وی با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه بر پایه حسن همجواری است، گفت: در چند دهه اخیر نگرش مثبتی از سوی دولت‌های دو کشور به توسعه روابط وجود داشته و روسای جمهور ایران در دوره‌های مختلف نسبت به تقویت مناسبات دوجانبه، نگاه خوش‌بینانه داشته‌اند.
وی با بیان اینکه هر دو کشور و به خصوص رییسان جمهور دو کشور مسایل را به خوبی می دانند و راهی برای حل آن دارند، افزود: برخی مشکلات که به خاطر قوانین دو کشور تطبیق نمی کند، از طریق گفت و گو و دیپلماسی قابل حل است و ما گام به گام موانع را از پیش رو بر می داریم.
سفیر ترکیه در تهران با بیان اینکه با همیاری و مشارکت هم می توانیم از مشکلات عبور کنیم، اظهار داشت: آماده گسترش همکاری‌ با ایران و آذربایجان شرقی در همه زمینه‌ها هستیم.
وی همچنین با ابراز همدردی با سیل‌زدگان کشورمان، گفت: کمک به آسیب‌دیدگان سیل در ایران، وظیفه ما به عنوان کشور دوست و برادر بود و امیدواریم مشکلات مردم این مناطق نیز به زودی حل شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: