سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
امام جمعه تبریز:
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر لزوم توسعه و گسترش همکاری‌ها تاکید کرد و گفت: نباید در روابط خارجی به نفع دیگر کشورها فرصت سوزی کنیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم در دیدار سرکنسول ایران در جمهوری خود مختار نخجوان با وی با اشاره به مشترکات فراوان دینی، مذهبی، زبانی و فرهنگی تبریز با نخجوان، اظهار داشت: با توجه به چنین شرایطی زمینه‌های لازم و کافی برای توسعه همکاری‌ها و بسط روابط دوجانبه فراهم تر است و باید از این فرصت‌ها به نحو شایسته ای استفاده کرد.

وی اجرای پروژه‌های مشترک بین تبریز و نخجوان در زمینه‌های اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این رابطه فرصت سوزی و خالی کردن عرصه‌های همکاری به نفع سایر کشورها جایز نیست.

حجت الاسلام آل هاشم، توجه به فعالیت‌های دینی، فرهنگی و گسترش مناسبات اقتصادی با دیگر کشورها را جزو اولویت‌های دستگاه دیپلماسی خارجی برشمرد و اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی نقش مؤثر و ارزشمندی در ترویج مبانی انقلاب اسلامی در خارج از مرزها دارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس و در راستای تقویت مناسبات در تمامی حوزه‌ها، دیپلمات‌های ایرانی مستقر در کشورهای خارجی باید از هر فرصتی برای ترویج مبانی انقلاب اسلامی استفاده کنند.

حجت الاسلام آل هاشم، مبانی انقلاب بر پایه مودت، دوستی و تقویت مناسبات با همه کشورها را محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی خواند و گفت: در این رابطه کشورهایی که اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران با آنها بیشتر است، می‌توانند شریک تجاری و اقتصادی مناسب‌تری برای ما باشند.

وی افزود: برای مقابله با اهداف شوم نظام سلطه که در صدد کاهش روابط ایران با دیگر کشورها حرکت می‌کند، باید با کشورهای دوست و همسایه مثل آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، دینی و گردشگری پروژه‌های مشترک تعریف و اجرا شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه دیپلماسی در این جمهوری مأموریت‌های اجرا شده طی چهار سال گذشته را در قالب فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و عمرانی تشریح کرد.

منصور آیرم با بیان اینکه در حوزه اقتصادی چند شرکت نخجوانی با فعالان اقتصادی ایران سرمایه‌گذاری مشترک دارند، گفت: دستگاه دیپلماسی ایران اولویت خود را برای تحکیم روابط با همسایگان و تعریف شرایط برد برد در همه زمینه‌ها پیگیری می‌کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: