سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر از روستائیان می‌خواهیم که در روستا بمانند باید امکانات مناسب را هم برای آنها فراهم کنیم و در این صورت از هزینه‌های هنگفتی که در اثر حاشیه‌نشینی بر شهرهای بزرگ تحمیل می‌شود جلوگیری خواهد شد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن با بیان اینکه معضل حاشیه‌نشینی نتیجه فراهم نبودن شرایط مناسب زندگی در روستاها و مناطق محروم است، گفت: بنیاد مسکن یکی از نهادهایی است که تلاش می‌کند این معضل را در ریشه حل کند.

وی با اشاره به اینکه تبعیض، محرومیت و اختلاف طبقاتی دوران طاغوت یکی از عوامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب محرومان و پابرهنگان بود و امام راحل با اندیشه متعالی خود در اولین روزهای انقلاب، نهادهای مهمی را برای حمایت از محرومان تأسیس کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر نظام جمهوری اسلامی را به تروریسم متهم می‌کنند به خاطر این است که ما از محرومان و مستضعفان جهان دفاع می‌کنیم؛ در حالی که خود آنها تروریست هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ، گفت: حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی پدیده‌ای است که به خاطر فراهم نبودن امکانات مناسب زندگی در روستاها و شهرهای کوچک به وجود آمده است.

پورمحمدی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی است که در حل ریشه‌ای این معضل موثر است و اقدامات قابل توجهی نیز انجام داده است.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن استان در راستای تأمین مسکن محرومان و ایجاد شرایط بهتر برای ساکنان روستاها و شهرهای کوچک، افزود: اقدامات بنیاد مسکن از کارهای خداپسندانه است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه توانمندی دولت در مقایسه با نیازها محدود است، بر استفاده از ظرفیت خیران و مشارکت‌های مردمی در رفع نیازهای محرومان بویژه مسکن تأکید کرد.

در ادامه این دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم از نوسازی و مقاوم‌سازی 52 درصد از واحدهای مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: تاکنون درسطح روستاهای استان بیش از 166 هزار واحد مسکونی، مقاوم‌سازی شده است.

حافظ باباپور در خصوص مطالعه و اجرای طرح‌های هادی روستایی نیز گفت: تاکنون تهیه ومطالعه طرح هادی در 2013 روستای استان انجام شده و در 814 روستا نیز اجرای طرح هادی به اتمام رسیده است.

وی همچنین از صدور بیش از 213 هزار سند مالکیت روستایی و 24 هزار سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر خبر داد و گفت: تاکنون 21 هزار پروانه ساختمانی نیز از سوی بنیاد مسکن صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به عملکرد این بنیاد در حوادث سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ساخت 20 هزار واحد مسکن روستایی و پنج هزار واحد شهری در جریان زلزله ارسباران، ساخت 954 واحد در جریان سیل سال 96 و ساخت 350 واحد در جریان زلزله شهرستان سراب در سال 96 از جمله اقدامات بنیاد مسکن استان است.

باباپور افزود: بنیاد مسکن استان در شهرهای زیر 25 هزار نفر بالغ بر 16506 واحد در قالب طرح مسکن مهر و 11575 واحد در قالب تأمین مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد احداث کرده است.

وی همچنین از ساخت 1005 واحد مسکونی برای محرومان توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز استان خبر داد.

باباپور به اعتبار تخصیص یافته به پروژه‌های قابل افتتاح این نهاد دردهه حساب ۱۰۰ امام ( ره) اشاره کرد و افزود: طرح‌های عمرانی ( شهری وروستایی) این نهاد در دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) با اعتباری بالغ بر۳۴۳ میلیارد تومان افتتاح وبه بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان به طرح عظیم نهضت قیر یارانه اشاره و خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تا سال ۹۷ حدود ۴۵ هزارتن‌ قیر یارانه به این استان تخصیص یافته که بنیاد مسکن توانسته است تاکنون ۴۵۰ میلیون متر مربع از روستاهای استان را آسفالت کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: