جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
فرماندار بناب:
عجب شیر ما - فرماندار بناب با بیان اینکه نبود زمین در شهرک صنعتی مشکل اصلی سرمایه گذاران بنابی است، گفت: هرکس در هر موقعیتی باید در جهت رفع موانع تولید و افزایش تولید قدم بردارد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، امین رفیعی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب اظهار کرد: نام گذاری سال98 بنام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری باید نقشه راه مسئولان در حمایت از تولیدات داخلی باشد.

وی با بیان اینکه رونق تولید و ایجاد اشتغال به عنوان اولویت اول مجموعه نظام جمهوری اسلامی تعیین شده است؛ افزود: تلاش تولیدگران بناب موجب شده با وجود تحریم‌ها و نوسانات شدید نرخ ارز در سال گذشته شاهد صادرات 110 میلیون دلاری از گمرک بناب باشیم.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب همچنین از رشد 67 درصدی صادرات از شهرستان بناب از لحاظ وزنی و 71 درصدی از لحاظ ارزش ریالی را نشانگر ظرفیت بالای این شهرستان در صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور دانست و گفت: سال گذشته 130 هزار تن کالا از شهرستان بناب به خارج از کشور صادر شده است.

رفیعی سپس قوانین حاکم بر سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و تولید را یکی از مهم ترین مشکلات و موانع تولید عنوان کرد و گفت: علیرغم تصویب طرح های اشتغال زایی و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید ولی بانک ها بر اساس ضوابط خود عمل می کنند و این باعث می شود تولیدکنندگان بخاطر پروسه طولانی از دریافت تسهیلات پشیمان شوند.

وی در ادامه سخنان خود نبود زمین مورد نیاز برای ایجاد واحدهای تولیدی را از مشکلات اساسی برشمرد و از مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی خواست در سال رونق تولید چاره جویی اساسی برای توسعه شهرک صنعتی بناب انجام دهند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: