سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
مدیر عامل شرکت غله و خدمات شرکت بازرگانی منطقه هشت:
عجب شیر ما - مدیرعامل شرکت غله و خدمات شرکت بازرگانی منطقه هشت گفت: درحال حاضر موجودی گندم در آذربایجان شرقی نیاز پنج ماهه استان را کفاف می‌دهد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، اسفندیار ابوالحسن زاده در جمع خبرنگاران با بیان این‌که کمبود آرد و گندم در استان شایعه است، گفت: به میزان کافی آرد و گندم در استان وجود دارد و این شایعات متعلق به واحدهایی است که در سامانه سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت نام نکرده و اتحادیه این واحد‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد؛ در غیر این صورت برای تمامی واحدهایی دارای صلاحیت آرد توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر نانوایی‌های دارای کسب پروانه، به ۳۵۰ واحد‌ نانوایی که فاقد پروانه کسب بوده ولی در سامانه صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کردند، سهمیه می‌دهیم؛ این واحدها تا آخر فروردین ماه باید برای صدور پروانه کسب اقدام کنند.

وی با اشاره به آغاز خرید گندم از بیستم خردادماه، عنوان کرد: درحال حاضر در استان ۲۸۰ هزار تن گندم وجود دارد که باتوجه به وضعیت مناسب بارندگی‌ها در استان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای خرید بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم انجام شده است.

ابولحسن زاده با بیان این‌که ماموریت اصلی این شرکت، تهیه و تامین گندم و تبدیل آن به آرد است، اظهار کرد: همچنین تامین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی همانند شکر، روغن و برنج در حوزه ماموریت ما بوده و برحسب اعلام نیاز تنظیم بازار از انبارها به بازار تزریق می‌شود.

وی با بیان این‌که در تمام شهرستان‌های استان سیلو و کارخانه آردسازی وجود دارد، عنوان کرد: طی چهار سال گذشته، ۵۰ درصد ظرفیت فضای ذخیره‌سازی گندم و آرد آذربایجان شرقی افزایش یافته است؛ به طوری‌که طی این مدت، ظرفیت سیلوهای استان از ۵۸۰ هزار تن به یک میلیون تن رسیده است.

ابولحسن زاده با اشاره به این‌که ۳۵ مرکز ذخیره‌سازی گندم در آذربایجان شرقی وجود دارد، افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی درسال جاری یک هزار و ۷۰۰ تومان و گندم درو یک هزار و ۷۸۰ تومان است.

وی با بیان این‌که سرانه مصرف آرد یارانه‌ای در استان به ازای هر نفر شش کیلوگرم است، افزود: هر کیلوگرم آرد یارانه‌ای به قیمت ۸۰۵ تا ۸۳۵ تومان متناسب با درصد سبوس گیری در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت متذکر شد: از ۲۵ بهمن ماه لغایت ۲۰ فروردین ماه سالجاری حدود ۲۰ هزار تن شکر وارد استان شده و در اختیار فروشگاه‌ها، واحدها و صنوف قرار گرفته شده است.

وی تصریح کرد:  سهمیه شکر استان حدود ۳۰ هزار تن است که ۱۰ هزار تن نیز باید تا آخر فروردین ماه بر اساس اعلام نیاز واحدها جذب شود.

ابوالحسن زاده همچنین از وجود پنج هزار تن برنج در انبارهای استان خبر داد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: