جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
ارزیابی پزشکیان از استانی شدن انتخابات مجلس:
عجب شیر ما - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از استانی شدن انتخابان مجلس کلیت این موضوع را مفید می‌داند اما تاکید دارد که بدون تقویت احزاب، استانی کردن انتخابات مجلس هم مشکلی را حل نمی کند.


 به گزارش عجب شیر ما به نقل از برنا ، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره استانی شدن انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات طرح و ایده خوبی است اما اگر برای حل مشکلات فعلی مجلس به دنبال راهکار صحیح هستیم، تقویت احزاب باید پیش از استانی شدن انتخابات صورت بگیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرآیند فعلی انتخابات مجلس غیرواقعی است و بسیاری از ضعف‌ها و رفتارهای غلطی که در مجلس دیده می‌شود ریشه در همین موضوع دارد چراکه افراد با عقبه‌های حزبی وارد مجلس نمی‌شوند و به سمت رفتارهای غیرکارشناسی و تصمیمات غیرکارشناسی می‌روند در حالی باید درک کنیم با دار و دسته بازی به جایی نمی‌رسیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه فرآیند رای جمع کردن باعث می‌شود برخی افراد به مجلس راه پیدا کنند که نمی‌توانند در داخل مجلس، با هماهنگی در مسیر قانون گذاری حرکت کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مشکلات با استانی شدن انتخابات رو به بهبود می‌رود و روند راهیابی، ساختار نمایندگان و به دنبال آن ساختار قانون‌گذاری اصلاح می‌شود اما اگر احزاب تقویت نشوند، استانی شدن انتخابات هم نمی‌تواند گامی برای مجلس بردارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: