جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز:
عجب شیر ما - مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با بیان این‌که هزینه تمام شده جابجایی یک مسافر ۱۴۵۰ تومان است که شهرداری فقط یک سوم این هزینه را از مسافر اخذ می‌کند و مابقی آن توسط شهرداری و دولت تامین می‌شود، گفت: با افزایش شدید هزینه‌های خرید و نگهداری اتوبوس‌ها و خدمات دهی به مسافران، افزایش نرخ 35 درصدی کرایه اتوبوس‌ها منطقی به نظر می‌رسد.
 به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، فرخ جلالی اظهار کرد: ما از این افزایش نرخ ناراضی هستیم چرا که به شهروندان به لحاظ مالی فشار وارد می‌شود، اما هزینه‌های نگهداری اتوبوس ها بسیار بالاست و برخی از اقلام حداقل 200 درصد افزایش قیمت داشته است.

 وی مجموع اتوبوس‌های فعال در ناوگان اتوبوسرانی تبریز را 758 دستگاه عنوان کرد و گفت: 283 دستگاه متعلق به بخش دولتی و 475 دستگاه نیز مربوط به بخش خصوصی است، تا پایان سال گذشته،  65 دستگاه اتوبوس این شرکت، عمر 10 ساله‌ی خود را به اتمام رسانده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با بیان این‌که نیمه‌ی اول سال 98، تعداد اتوبوس‌های فرسوده به 147 دستگاه افزایش خواهد یافت، گفت: ما باید برای جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده، 147 دستگاه اتوبوس خریداری کنیم.

 وی افزود: در حال حاضر اگر بخواهیم فعالیت اتوبوس‌های فرسوده را متوقف کنیم، اتوبوسی برای جایگزینی نداریم؛ چرا که تاکنون نتوانستیم اتوبوس جدیدی خریداری کنیم،  تنها در سال 97 و اواخر 96، 173 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است.

جلالی با بیان این‌که از سال 95 تا 97، ریالی از سوی دولت برای خرید اتوبوس تخصیص داده نشده است، گفت: 82.5 درصد خرید اتوبوس برعهده‌ی دولت است و تنها در سال 97، یک میلیارد و 100 میلیون تومان به عنوان کمک هزینه‌ی یارانه بلیت ارائه کرده‌اند، در کنار این موضوع علاوه بر هزینه‌های جاری، ماهانه 400 میلیون تومان به صورت مستقیم به بخش خصوصی هزینه پرداخت می‌کنیم.
 
 وی افزود: روزانه ۶۵۰ هزار مسافر توسط اتوبوس‌های شرکت واحد جابجا می‌شوند که در این میان ۵۰۰ هزار مسافر از اتوبوس های بخش خصوصی و ۱۵۰ هزار مسافر از اتوبوس های بخش دولتی و خطوط  بی آر تی استفاده می کنند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز یادآورشد: در صورت تحقق 200 میلیارد تومانی اوراق مشارکت مصوبه شورای شهر، حداقل امکان خرید 100 دستگاه اتوبوس و 62 دستگاه مینی بوس جدید برای سال 98 پیش بینی شده است که امیدواریم این امر محقق شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: