پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی خبر داد:
عجب شیر ما - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم عدم ارسال گزارش معاملات فصلی خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، غلامرضا شریفی گفت: مودیانی که فهرست معاملات خود در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ را ارائه نکرده‌اند، در صورت ارائه این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی، مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم ناشی از عدم ارسال صورت معاملات فصلی خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس بند ۲ صورتجلسه نشست هم اندیشی بین سازمان امور مالیاتی کشور و شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی مقرر گردید در خصوص جرایم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۸۰.۱۱.۲۷ مربوط به سال‌های ۱۳۹۲ لغایت ۱۳۹۴ فهرست معاملات فصلی سنوات مذکور حداکثر تا تاریخ ۲۰.۱۲.‏۱۳۹۷‬ به ادارات امور مالیاتی ارسال شود و در صورت ارسال، بخشودگی جرایم صد در صدی در این خصوص با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون اعمال شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر تعامل سازنده نظام مالیاتی با مودیان و اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از بودجه کشور از طریق درآمدهای مالیاتی تأمین می‌گردد، افزود: ارتقای فرهنگ مالیاتی، اعتماد آفرینی در جامعه و حفظ آرامش اجتماعی و اقتصادی، وظیفه همه ارکان نظام، مردم و رسانه‌های جمعی است و نبایستی مالیات را صرفاً یک موضوع مربوط به دولت تلقی کرد. مالیات هم حق دولت و هم حق مردم است. بنابراین برای وصول حقوق حقه دولت و مردم، باید یک اجماع ملی برای ایجاد و تحول فرهنگ مالیاتی در جامعه شکل بگیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: