جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:
عجب شیر ما - نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه سیل نقدینگی معمولا به سمت بازار ارز حرکت می‌کند، گفت: پول های بلوکه شده و سرگردان باید با سیاست صحیح به سمت یک بازار منطقی و اصولی یعنی تولید و بخش خصوصی هدایت شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، معصومه آقاپورعلیشاهی، با ابراز امیدواری به اینکه دلار طی روزهای آینده براساس اظهارات رییس کل بانک مرکزی به کانال ۱۱ هزار تومانی بازگردد، اظهار داشت:  در دو هفته پایان سال ازدحام تقاضا برای ارز ایجاد می شود، لذا باید متناسب با آن عرضه ارز انجام شود، چراکه بازار ارز متاثر از میزان عرضه و تقاضا است.

 نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی شرکت‌های خصوصی در پایان سال تسویه حساب های مالی خود را با خارج از کشور انجام می دهند، افزود: حسابرسی شرکت ها هر ساله در پایان ماه مارس انجام می‌شود،همانگونه که شرکت ها صورت‌های مالی خود را در تیر ماه ارائه می‌دهند، لذا در شرایط کنونی باید افزایش تقاضا را کنترل کرد، چرا که اگر کنترل نشود قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا قیمت ارز را تعیین می کند، ادامه داد: به جز تقاضای اصلی ارز، تقاضایی مازاد برای سفته بازی در جامعه وجود دارد، لذا دولت باید ابتدا حجم نقدینگی در جامعه را کنترل کند و سپس وارد بحث قیمتی بازار ارز شود.

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه بادکنک ارز نباید با افزایش حجم نقدینگی در جامعه باد شود، اظهار داشت: با افزایش حجم نقدینگی نمی‌توان قیمت ارز را کنترل کرد، چرا که سیل نقدینگی همیشه به سمت بازار ارز حرکت می‌کند.

وی  افزود: زمانی که با سیاست انقباضی پولی و مالی نمی‌توان حجم نقدینگی را جمع کرد، حجم نقدینگی افزایش یافته و بازارهای مختلف از جمله بازار ارز را به هم ریخته و مشکلاتی در اقتصاد کشور ایجاد می کند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تمام قوای کشور باید یک سیاست واحد و یکپارچه برای کاهش حجم نقدینگی ارائه دهند، تصریح کرد: پول‌های بلوکه شده و سرگردان باید با سیاست صحیح به سمت یک بازار منطقی و اصولی یعنی تولید و بخش خصوصی هدایت شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: