پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان این‌که امسال 15 هزار خانوار به کمیته امداد استان اضافه شده‌اند، گفت: امسال شدت فقر خارج از انتظار بود و پیش بینی نکرده بودیم که 15 هزار خانوار به دلیل نوسانات ارزی در بهمن ماه به کمیته امداد اضافه می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، محمد کلامی در نشست خبری، با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در اسفندماه امسال، گفت: جشن نیکوکاری امسال از 15 تا 17 اسفندماه در مدارس، خیابان و معابر و نمازجمعه برگزار می‌شود، امسال برای جشن نیکوکاری باید بسیج شویم؛ چرا که بودجه‌ی امداد کفاف ۷۵ هزار خانوار را نمی‌دهد.
 
 وی افزود: امسال نسبت به سال‌های گذشته به کمک‌های مردمی نیاز بیشتری داریم، حداقل باید 20 میلیارد تومان از طریق مشارکت‌های مردمی جمع آوری شود تا بتوانیم برای هر خانوار تنها 200 هزار تومان بپردازیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بی بدیل رسانه‌ها در انعکاس ابعاد فقر و نیازهای محرومین استان، اظهار کرد: امروزه تلاش رسانه‌ها در انتقال واقعیت‌های اجتماعی و خدمت رسانی خیران و کمیته امداد شامل حال محرومین شده است.
 
وی با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد، گفت: امام خمینی(ره) ۴۰ سال قبل کمیته امداد را تشکیل دادند که این دور اندیشی حضرت امام (ره) را برای آینده نشان می‌دهد، امروزه اگر کمیته امداد نبود شاید اکنون  ۱۵ هزار خانواده از آرامش برخوردار نمی‌شدند.
 
وی با بیان این‌که امداد یک صندوق صدقه در ابعاد بزرگ نیست بلکه در تمامی عرصه‌های جامعه نقش موثری دارد، افزود: نقش کمیته امداد در اقتصاد قابل انکار است، تاکنون بیش از ۲۴ میلیارد تومان مستمری در حوزه‌ی درمان و مسکن هزینه شده است.
 
وی افزود: 75 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که از ابتدای سال تاکنون حدود 24 میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده‌ایم.
 
کلامی نقش کمیته امداد را در حوزه‌ی آموزش و پرورش غیرقابل انکار دانست و گفت: نزدیک به 16 هزار دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.
 
وی با بیان این‌که امسال کمیته امداد استان علی رغم افزایش مشکلات اقتصادی در جامعه، در تمامی بخش‌ها سال موفقی را سپری کرد، گفت: کمیته امداد سال گذشته در بخش مسکن 622 مسکن ساخته  و تحویل مدجویان داد و امسال ۸۰۰ مسکن ساخته و در اختیار مددجویان قرار دادیم، پیش بینی می‌شود سال 98 بیش از ۱۰۰۰ مسکن با همکاری خیران، کمیته امداد و سپاه برای مددجویان ساخته و تمامی ایتام فاقد مسکن استان صاحب مسکن شوند.
 
وی افزود: میزان صدقات استان در سال جاری با مشارکت‌های مردمی ۱۹ درصد رشد کرده است، همچنین در زمینه کمک به ایتام و محسنین با ۵۷ درصد رشد رتبه‌ی برتر کشوری را کسب کرده‌ایم، در بخش درمان نیز تمامی بدهی‌ها با بیمارستان‌ها تسویه شده است.
 
وی ادامه داد: امسال کمیته امداد با ایجاد پنج هزار و 700 شغل برای مددجویان، رتبه‌ی برتر را در ایجاد شغل بین تمام دستگاه‌های اجرایی استان کسب کرده است، همچنین در زمینه فرهنگی و آموزشی امسال هفت رتبه‌ی زیر هزار کنکور سراسری و سه رتبه‌ی حفظ و قرائت قرآن توسط دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد کسب شده است.
 
وی با اشاره به تعامل مثبت کمیته امداد با خیریه‌ها، گفت: امسال  ۱۰ درصد از درآمدهای امداد را صرف تعامل با خیریه‌ها کرده و تلاش می‌کنیم بخشی از وظایف امداد را به خیریه‌ها واگذار کنیم و معتقدم کمک به مستضعفین نباید تنها از طریق کمیته امداد انجام شود.
 
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان این‌که در سال آینده، ۵۰ درصد صندوق صدقات به خیریه‌ها واگذار می شود، ادامه داد: برخی از صندوقات صدقه را برای مبارزه با فقر در اختیار خیریه‌ها قرار می‌دهیم تا خیریه‌ها تقویت شده و تشکل‌های مردمی نیز برای مبارزه با فقر تعامل داشته باشند.
 
وی افزود: خروج از فقر با ارتقای شاخص‌های فرهنگی و مهارتی محقق می‌شود، کمیته امداد در سال ۹۶، 45 مورد تنوع شغلی ایجاد کرده بود که امسال تنوع شغلی را به 175 شغل افزایش داده است، شناسایی نیازهای بازار، جنسیت و مدرک مددجویان از رویکرد جدید کمیته امداد در اشتغال است.
 
کلامی بیان کرد: طی تفاهم نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی تبریز  ۵۰۰۰ نفر از بانوان تحت پوشش کمیته امداد برای مراقبت از سالمندان آموزش می‌بینند که بعد از اخذ مدرک رسمی و مجوز کلینیک در این زمینه فعالیت خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: طی تفاهم نامه‌ای با جهاد دانشگاهی 200 نفر از بانوان جهت نسخه خوانی داروها، دوره‌های آموزشی را طی می‌کنند تا در داروخانه‌ها به عنوان نسخه خوان جذب بازار کار شوند.
 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: