جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
عجب شیر ما - مععضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز گفت: اقتصاد و صنعت استان نیازمند نقشه راه توسعه و معماری اقتصادی است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ژائله  عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز در نشست جمعی از اعضای اتاق بازرگانی تبریز و فعالان اقتصادی و صنعتی استان در هتل گسترش تبریز با خبرنگاران گفت: برنامه ریزی متولیان اقتصاد و صنعت استان باید بر اساس این نقشه راه باشد تا بتوان برای دریافت سهم خود از کشور و دنیا اقدام کرد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تبریز نقش اساسی در توسعه و اقتصاد استان ایفا می‌کند، یادآوری کرد: این اتاق متولی اقتصاد استان بوده و باید از بخش خصوصی فعال و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای رشد و رونق اقتصاد استان دعوت کند.

فعال اقتصادی و مالک گروه صنایع غذایی شیرین عسل با انتقاد از وضعیت فعلی اداره اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: اتاق‌های بازرگانی و به تبع آن اتاق تبریز رئیس محور است و بر فعالیت‌های آن تاثیر می‌گذارد.

ژائله ادامه داد: باید از مدل‌های جدید برای رشد کسب و کار و رونق اقتصاد استان استفاده شود و افراد توانمند و شناخته شده در سطح ملی در اتاق بازرگانی تبریز حضور داشته باشند.

وی گفت: مهمترین چالش استان نبود صداقت مسئولان در گفتار و رفتار آنان است به طوری که آن چه که حرف می‌زنند با آن چه که عمل می‌کنند فرق می‌کند.

ژائله ادامه داد: سند توسعه و تدبیر استان با خرج میلیارد‌ها ریال تدوین شده، ولی در زمان حاضر در گوشه‌ای خاک می‌خورد.

استاندار اسبق آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نقش و اهمیت اتاق بازرگانی تبریز در اقتصاد و صنعت استان، گفت: این اتاق دارای قدمت زیادی در کشور بوده و باید در این اتاق افراد لایق، سالم، پاکدست، کارآفرین، خوشنام و شناخته شده در سطح ملی حضور داشته باشند.

محمدعلی سبحان اللهی افزود: تبریز از گذشته در اقتصاد صاحب مکتب بوده و افراد برخوردار از وجهه خوب در سطح ملی و بین المللی و تجربه کارآفرینی می‌توانند رشد و توسعه استان را سرعت بخشند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه گفت: توسعه و کارآفرینی مبنا و محور فعالیت فعالان اقتصادی و صنعتی استان بوده و در این زمینه باید از قابلیت‌های این افراد استفاده کرد.

ابوالفتح ابراهیمی با انتقاد از اینکه فعالیت‌های این اتاق بازرگانی تبریز رئیس محور است، افزود: بیش از ۵۰، ۶۰ درصد سیاست‌های این اتاق بر اساس تصمیم‌های رئیس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدام‌های خوبی در اتاق بازرگانی تبریز انجام شده است، یادآوری کرد: برخی از کار‌های ضروری نیز برای توسعه و رشد استان و تبریز به علت برخی سیاست‌های اتاق مغفول مانده است.

در این جلسه برخی از اعضای اتاق بازرگانی تبریز و فعالان اقتصادی با تاکید بر ضرورت تحول در اتاق بازرگانی تبریز نظرات خود را در ارتباط با رشد و توسعه اقتصاد و صنعت استان در سطح ملی و بین المللی ارایه کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: