پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
از سوی رئیس شورای شهر تبریز صورت گرفت
عجب شیر ما - رئیس شورای شهر تبریز گفت: در لایه‌های پایینی شهرداری تبریز همچنان فساد وجود دارد که مردم را آزار می‌دهد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، شکور اکبرنژاد یکی از دستاوردهای مهم شورای پنجم را  شفاف سازی و اصلاح ساختار ها دانست و گفت: بحث نظارت شورا بر عملکرد شهرداری بسیار جدی دنبال می شود و از  مطبوعات می خواهیم که در این راستا در کنار ما باشند.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: تاکید و تصویب بر انجام مناقصه و مزایده در خرید و واگذاری پروژه ها، به حداقل رسیدن تخفیف و هبه به حد ضرورت، کنترل و ممانعت از تغییر کار بری و تراکم فروشی که در گذشته از درآمدهای اصلی شهرداری ها بوده، ایجاد فضای سبز محله ای در مناطق کم برخورداردر حد وسع و امکان، کنترل فساد سیستماتیک، حفظ منابع شهر، تغییر در برخی سیستیم های خدمات دهنده مثل ماده صد در جهت کاهش امکان جرم و تسهیل امور مردم را از دیگر اقدامات ارزشمند شورای پنجم دانست.

 وی همچنین گفت: تصویب برنامه جامع 5 ساله شهر تبریز، حمایت از نوآوری و اختراعات دانشگاهها، پیشنهاد اصلاح   قوانین شورا  و درخواست تخصیص سهمی از مالیات کشور به مدیریت شهرها، درخواست فعالیت رسمی  شورا یاری ها، انتخاب  هر یک اعضای شورا از یک منطقه شهر و بهبود فضای کسب و کار و گردشگری از جمله دیگر اقدامات شورای اسلامی شهر تبریز در طول 18 ماه گذشته بوده است.

اکبرنژاد در ادامه خاطر نشان کرد: جذب سرمایه، اصلاح ساختار شهرداری، اصلاح نحوه ورود نیروی انسانی، افزایش بهره وری از نیروها خصوصا نیروهای که با امتحان و طی مراحل قانونی و با سواد مناسب وارد مجموعه شهرداری شده اند، اجتناب از انجام امور غیر مرتبط که از وظایف قانونی و تخصصی شهرداری نیست مثل دانشگاه ؛ درمان ؛ ورزش قهرمانی،  اصلاح قوانین شورا  و مدیریت شورا ، تصویب سهمی از مالیات برای مدیریت شهری، در آمد مناسب از ارزش افزوده، از جمله اقداماتی است که باید با برنامه ریزی جدی به دنبال آنها باشیم.

وی همچنین در ادامه اظهار داشت: مساله محیط زیست یکی از مسائل مهم در تبریز است که شورا نیز به آن توجه ویژه دارد، زمانی که ما در شورای اول بودیم آبِ تبریز از خودِ تبریز تامین می‌شد اما امروز اگر زرینه رود را قطع کنیم تبریز بی‌آب می‌ماند.

اکبرنژاد در خصوص وجود فساد سیستماتیک در شهرداری تبریز نیز توضیحاتی داد و گفت: با وجود تشدید فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و شرایط خاص اقتصادی شورا و شهرداری تلاش کرده جلوی فساد سیستمیک را بگیرد به عنوان مثال تغییر در برخی سیستم‌های خدمت‌رسان رخ داده و وقتی در شهرداری مرکز رای صادر می‌شود با پیامک رای به افراد اطلاع داده می‌شود اما در لایه‌های پایینی همچنان فساد وجود دارد که مردم را آزار می‌دهد.

رئیس شورای شهر تبریز در خصوص نقاط ضعف شورای پنجم نیز عنوان کرد: در بحث گردشگری و به ویژه تبریز ۲۰۱۸ آن انتظاری داشتیم که فراهم نشد و این مساله نیز دلایل متعددی داشت، همچنین در جذب سرمایه موفق عمل نکردیم و اگر دل به درآمد پروانه‌های ساختمانی ببندیم هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی تصریح کرد: بحث وام‌هایی که در گذشته گرفته شده و سودهای عظیم آن از جمله دیگر مشکلاتی است که باید شهردار تبریز برای حل شدن آن اهتمام ویژه‌ای بورزد، مساله دیگر این است که اصلاح ساختار شهرداری آنگونه که باید اتفاق نیفتاده است در حالیکه ۴۰۰ نفری که از طریق استخدام دولتی به شهرداری آمده‌اند بسیار توانمند هستند و باید اینچنین عمل کرد.

اکبرنژاد در خصوص ورود شهرداری به برخی مسائل گفت: وارد شدن شهرداری به برخی کارها مانند ایجاد دانشگاه، ورزش‌های قهرمانی و سلامت از جمله اشتباهاتی است که هزینه‌‌های بر دوش شهرداری می‌گذارد.

وی ادامه داد: انتصاب‌های فامیلی در شهرداری جای نقد دارد و شاید برخی بی‌توجهی‌ها باعث این مشکل شده است متاسفانه هرکس قیمتی دارد و ممکن است پایش بلغزد، در شوراهای گذشته چند هزار نیرو وارد بدنه شده و امروز چهار فرزند یک خانواده در شهرداری مشغول‌اند!
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: