جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
عجب شیر ما - فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به فعالیت مرکز حمایت از سرمایه گذاری این شهرستان گفت: تاکنون ۶۰ طرح پیشنهادی در این مرکز تدوین شده که در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شکری فرماندار شهرستان ویژه مراغه در جلسه مرکز حمایت از سرمایه گذاری مراغه گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف کشاورزی، عمرانی، گردشگری و صنعتی و در راستای حمایت از سرمایه گذاری به صورت اولیه آماده شده است.

وی با اشاره به عملکرد هفت ماهه مرکز حمایت از سرمایه گذاری این شهرستان ادامه داد: برای رفع موانع پیش روی سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف، تاکنون ۲۲ جلسه اصلی و چهار جلسه فرعی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: این مرکز در قالب هشت کارگروه استعلامات و رفع موانع، کشاورزی، بانوان، امور زیربنایی و عمران شهری، طرح و برنامه، گردشگری و توریسم، صنعت، معدن و تجارت و کارگروه دانش بنیان راهکار‌های اساسی برای رفع موانع سرمایه گذاری را ارائه داده و از آن حمایت می‌کنند.

شکری گفت: در این مرکز همچنین از طریق نخبگان فعال شهرستانی سعی در شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

وی افزود: بررسی و رفع موانع بیش از ۱۰ طرح بزرگ سرمایه گذاری و نیز برگزاری جشنواره سیب و خشکبار این شهرستان از جمله اقداماتی بوده که با همراهی و تعامل کارگروه‌های مختلف این مرکز محقق شده است.

وی گفت: همچنین در راستای رفع مشکلات و موانع اداری، تاکنون ۵۴۷ مورد مکاتبه از طریق این مرکز با ادارات و نهاد‌های مختلف انجام شده است.

وی با انتقاد از وجود برخی ناهماهنگی‌ها در ادارات این شهرستان ادامه داد: متاسفانه هنوز آمادگی لازم در برخی دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌ها و رفع موانع سرمایه گذاری به وجود نیامده که این امر باید اصلاح شود.

شکری اضافه کرد: در زمینه ارائه تسهیلات نیز آن چنان که شایسته این شهرستان بوده، برخی بانک‌ها به خوبی عمل نکرده اند.

مرکز حمایت از سرمایه گذاری مراغه از مرداد امسال و در قالب هشت کارگروه فعالیت خود را در زمینه حمایت از سرمایه گذاری آغاز کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: