پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس :
عجب شیر ما - نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی از آخرین وضعیت بودجه عمرانی آذربایجان‌شرقی خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، به پایان سال ۱۳۹۷ نزدیک می شویم و همه منتظر تصویب نهایی بودجه کشور برای سال آینده هستند تا بلکه با اختصاص بودجه عمرانی، برخی از پروژه‌های نیمه تمام و حیاتی به اتمام برسد.

بودجه طی سال‌های گذشته در قالب‌ بودجه عمرانی و جاری ارائه می‌شد به طوریکه در ایران تنها یک منبع درآمدی وجود دارد که بخش عمده‌ای از آن مختص بودجه جاری است و بخش محدودی از آن به بودجه عمرانی اختصاص یافته است؛ دولت به عنوان یک کارفرمای بزرگ به توسعه بخش عمرانی در هر زمینه‌ای کمک می‌کند، طبیعتاً اگر بودجه عمرانی کاهش یابد، خود به خود اشتغال محدودتر می‌شود.

با انتشار اخباری مبنی بر کاهش بودجه عمرانی استان آذربایجان‌شرفی در سال ۹۸ در فضای مجازی، گفت‌وگویی با محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ انجام دادیم که در ادامه ارائه می‌شود.

 آخرین وضعیت بودجه عمرانی آذربایجان‌شرقی در چه وضعیتی است؟

بودجه استانی طبق ضوابط سازمان برنامه  بودجه تعیین شده است که برای این بودجه یک سری ایراداتی وارد بود که البته این ایرادات شامل کل بودجه‌های عمرانی در سراسر کشور بود و تنها آذربایجان‌شرقی مدنظر نیست. در نهایت قرار بر ترمیم این بودجه پیشنهادی شد و ترمیم و اصلاح آن در کمیسیون تلفیق و هیات رئیسه تصویب شده است.

 آیا با ترمیم بودجه عمرانی شاهد تغییرات رو به رشدی خواهیم بود؟

بله چراکه ترمیم قطعاً انجام می‌گیرد و به تبع آن شاهد افزایش در بودجه عمرانی خواهیم بود. البته در قانون آورده‌ایم تا مناطق محروم درصدی افزایش یابد که این روی سایر استان‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

وضعیت بودجه پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار از جمله بزرگراه‌ها چگونه است؟

برای آنها نیز قطعاً ردیف بودجه تعیین شده و با اختصاص آنها می‌توان شاهد اتمام پروژه‌ها شد.

 بودجه‌ای برای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است؟

بحث بودجه دریاچه ارومیه متفاوت است چراکه اعتباری در بودجه‌ و خارج از بودجه توسط کمیته‌ها و مجموعه‌های تصمیم گیرنده از جمله وزارت نیرو تعیین شده است.

 ردیف بودجه جدیدی در استان خواهیم داشت؟

از جمله نکات مهم بودجه سال ۹۸ عمرانی آذربایجان‌شرقی ابقای ردیف بودجه برای مقبره‌الشعرا است و اقدام دیگر تخصیص ردیف بودجه‌ای برای نفلین سینیت سراب است که قبلا هیچ ردیف بودجه‌ای برای آن تعیین نشده بود.

صحبت تکمیلی؟

ترمیمی بودجه استان به منزله کاهش یافتن آن نبوده است بلکه در کل توزیع بودجه ایراداتی وارد بود که این ایرادات در کمیسیون تلفیق جمع‌بندی شد و قطعاً اعتبارات عمرانی استان نیز افزایش خواهد یافت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: