جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
میررضا مجیدی اعلام کرد:
عجب شیر ما - رئیس دانشگاه تبریز از تحصیل 23 هزار دانشجو و 204 دانجشوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت:هیچ‌گاه در دانشگاه اخراجی سیاسی نداشتیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، میررضا مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با رشته زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه اظهار داشت:  این یک مطالبه مردم آذربایجان بود در حالی که  قرار بود بعد از انقلاب ایجاد شود، ولی در سه دوره پیش دفتر استراتژیک ریاست جمهور قبول کرده و این رشته ایجاد شد و  ۹۰ دانشجو در این رشته وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد رشته‌های جدید گفت: بیشترین علاقه به ایجاد بین رشته‌ای داریم، چراکه در کل جهان رشته‌های بین رشته‌ای بیشترین کاربرد را دارد و قطعا با دانشکده‌هایی که علاقمند به این رشته باشد، همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

 رئیس دانشگاه تبریز در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با نزول رتبه دانشگاه به رتبه سیزدهم کشور، گفت: رتبه دانشگاه تبریز اخیرا از مراجع بین‌المللی رتبه یازدهم اعلام شده و جزو ۱۳ دانشگاه برتر محسوب می‌شود که البته  دانشگاه‌ در بین دانشگاه‌های جامع رتبه پنجم را دارد.
 
وی با بیان اینکه ۴۸ درصد دانشجویان پسران و ۵۲ درصد دختران هستند، گفت: حدود ۵۳ واحد شرکت دانش بنیان وجود دارد که دانشگاه از آنها  حمایت می‌کند. 

مجیدی ۳۰ درصد دانشجویان را خوابگاهی اعلام کرد و تصریح کرد: اگر بخواهیم آمار اعتیاد دانشجویان دانشگاه تبریز را اعلام کنیم باید، گفت که این یک معضل جامعه بوده و نسبت جامعه بسیار زیادتر از دانشگاه‌ها است و بنده معتقدم که ای کاش تفکرات سیاسی به جای اعتیاد در دانشگاه‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: خبر خوشی که برای اصحاب رسانه داریم این است که مقطع کارشناسی ارشد علوم ارتباطات و خبرنگاری در دانشگاه تبریز ایجاد خواهد شد.

رئیس دانشگاه تبریز تصریح کرد: ایجاد رشته در دانشگاه آزاد راحت‌تر  است و آنها هرکاری بخواهد می‌کنند، ولی شرایط دانشگاه تبریز به این شکل نیست.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بالاخره نتیجه تحقیقات در رابطه با دستگاه گم‌شده در دانشکده علوم طبیعی چیست، گفت: ۲۴ سال قبل یک تحقیق هسته‌ای پزشکی انجام شد و اتفاقاتی رخ داد و گذشت و حتی خود فرد نیز پیگیر این موضوع نیستند و بنده هم اطلاع ندارم.

مجیدی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه تبریز را مناسب برای انجام پژوهش دانست و یادآور شد: آزمایشگاه مرکزی تبریز ایجاد شده که مجهز به تکنولوژی است، ولی قبول داریم که دستگاه‌هایی مانند اپ پی ال سی، یو پی ال سی برای ۳۰ سال پیش است.

وی خاطرنشان ساخت: از سال ۹۲ تاکنون هیچ فراخوان جذب هیات علمی در دانشگاه وجود نداشت، چراکه در مقطعی اساتید زیادی جذب شده بودند و تنها جذب ما از بین افراد اساتید بسیار شاخص سایر دانشگاه‌ها بود.

رئیس دانشگاه تبریز بیان کرد: البته در سال‌جاری موضوع فراخوان جذب هیات علمی را به هیات امنا داده‌ایم که در صورت پذیرش در شهریورماه سال‌جاری ۴۰ نفر جذب استاد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امسال سه نفر از اساتید بازنشسته می‌شوند و سال آینده نیز ۱۰ نفر بازنشسته خواهند شد که نحوه بازنشستگی اساتید دانشگاه مانند قوانین دولتی نیست و طبق آیین‌نامه خود دانشگاه انجام می‌گیرد.
 
مجیدی با تاکید بر اینکه ما هیچ‌گاه در دانشگاه اخراجی سیاسی نداشتیم، گفت: در مقطع انتخابات گروهی موافق و مخالف احزاب می‌شود که این رسم هر دانشگاه و دانشجو است.

وی اضافه کرد: از وقتی بنده ریاست دانشگاه تبریز را پذیرفته‌ام گزارشی مبنی بر خودکشی دانشجو اعلام نشده است و اطلاعاتی در خصوص قبل از ریاست خودم نیز ندارم.

رئیس دانشگاه تبریز متذکر شد: دانشگاه تبریز با ۱۵۳ کشور قرارداد داشته و ۱۴ پروژه مشترک در حال انجام دارد به طوریکه با دو کشور فرانسه و آلمان دانشجو رد و بدل می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در سال ۵۷ در حدود  ۷هزار و ۹۰۷ دانشجو داشتیم، افزود:  الان بالای ۲۳ هزار نفر دانشجو در دانشگاه تبریز وجود دارد که بالای ۴۰ درصد آنها ارشد و دکتراست

مجیدی ادامه داد: در حدود ۲۰۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز وجود دارد که از اقصی نقاط جهان از جمله آلمان هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: