جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای اشتغال‌زایی زودبازده، گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‌های ماست و در این راستا احداث چند شهرک یا ناحیه صنعتی در دستور کار دارد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به تصویب ایجاد ناحیه صنایع دستی به مساحت ۶ هکتار در حریم شهر تبریز و اراضی قزلجه میدان، گفت: برای اشتغال زودبازده، گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‌های ماست و در این راستا احداث چند شهرک یا ناحیه صنعتی در دستور کار دارد.

وی افزود: ایجاد نواحی صنعتی در کاهش هزینه‌ها و تعدیل مسائل زیست‌محیطی از مزیت های زیادی برخوردار است.

پورمحمدی افزود: مسائل زیست محیطی بسیار مهم است و باید تعادل بین توسعه شهرک‌های صنعتی و رعایت الزامات زیست‌محیطی حفظ شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به تصویب کلیات دومین سند تدبیر توسعه استان، ابراز داشت:  هر عملکرد مبتنی بر برنامه‌ دارای اهمیت است و باید سیاست‌های اجرایی اهداف تعیین شده سند تدبیر توسعه نیز تعریف شود.

بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به تدوین دومین سند تدبیر توسعه استان، گفت: بعد از طرح موضوع تدوین سند دوم و تصویب آن در شورای برنامه‌ریزی استان، شورای راهبردی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شد و در ادامه به تشکیل گروه مشاوران علمی از اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و شناسایی و تهیه بانک اطلاعات نخبگان و صاحب‌نظران استان در حوزه‌های مختلف پرداختیم.

بهبودی در تبیین هسته‌های کلیدی ۱۴ گانه دومین سند تدبیر توسعه استان در محور‌های فرابخشی و بخشی شامل زیربنایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، گفت: در بخش فرابخشی، مدیریت فضای کسب و کار، جذب و مدیریت منابع مالی، ایجاد اکوسیستم خلاقیت و نوآوری و مدیریت پایدار زیست محیطی مدنظر است.

وی با بیان اینکه اقدامات زیربنایی شامل توسعه زیرساخت‌های اطلاعات و ارتباطات، توسعه زیرساخت‌های کالبدی است، افزود: در حوزه اقتصادی تدوین و اجرای نظام بهره‌برداری مناسب از منابع در بخش کشاورزی، توسعه تجارت و خدمات بازرگانی و تکمیل شبکه و زنجیره ارزش در بخش صنایع و معادن در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین به ساماندهی و توانمندسازی اجتماعی، تقویت اعتماد عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی، توسعه اقتصاد فرهنگ و خدمات دیجیتالی، تقویت هویت فرهنگی و توسعه گردشگری در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.

در این جلسه پیشنهاد ایجاد شهرک صنعتی مس ورزقان و ناحیه صنعتی علیشاه، تعیین کاربری خدماتی تفریحی گردشگری داخل حریم شهر میانه، تعیین کاربری صنایع کارگاهی جهت تولید پالت چوبی در خارج از حریم شهر بستان‌آباد و کلیات دومین سند تدبیر توسعه استان به تصویب رسید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: