جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
عجب شیر ما - هشت طرح عمرانی و خدماتی در سومین روز از دهه مبارک فجر با هزینه کرد ۱۴ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان در عجب شیر به بهره برداری رسید.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در مراسم بهره برداری از واحد‌های شرکت تعاونی مسکن اصناف گفت: دستاورد‌های ۴۰ ساله نظام باید در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، بخش‌های مختلف تعاون، روابط کار و امور اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: باید به صورت نرم افزاری و در قالب بسته‌های فرهنگی، اقدامات و دستاورد‌های را اطلاع رسانی کنیم.

وی با اشاره به قابلیت‌های استان، گفت: استان دارای ۳۶ شهرک صنعتی و ۱۷ ناحیه صنعتی و یک شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی است و با ۴۵ هزار کارگاه فعال کددار تامین اجتماعی یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است.

حسینی ادامه داد: این استان دارای ۴۷ هزار و ۱۶۹ کارگاه فعال تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و ۲۵ هزار و ۷۵۹ واحد فعال صنعتی و ۲۶۸ معادن در حال بهره برداری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تعداد کارگران مشمول قانون کار استان را بیش از ۶۸۰ هزار نفر و تعداد بیمه شدگان اصلی و اجباری را ۶۷۸ هزار و ۲۴ نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف این اداره کل گفت: تعداد ۵ هزار تعاونی در استان وجود دارد که ۴ هزار و ۱۵۸ مورد آن فعال بوده و یک میلیون و ۶۴۲ هزار نفر در آن عضویت دارند که حدود ۴۸ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی تعداد اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون را ۶۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری اولیه این تعاونی‌ها ۹ هزار و ۲۸ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های شهرستان عجب شیر نیز در ۳۹ بخش فعال هستند افزود: این تعاونی‌ها با ۶۷ هزار و ۴۲۷ عضو و با سرمایه اولیه ۶ میلیارد تومانی مشغول فعالیت هستند.

حسینی با اشاره به اینکه تعاونی اصناف شهرستان عجب شیر یکی از تعاونی‌های موفق استان است افزود: تعاونی‌ها در عجب شیر از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و چندین تعاونی برتر شهرستان و استان در این شهرستان مستقر است که از آن جمله می‌توان به شرکت تعاونی اصناف اشاره کرد.

خرید خودرو‌های آتش نشانی با ۲۶۰ میلیون تومان، مرمت و لایروبی قنات آغجه اوبه به طول دو هزار و ۲۰۰ متر، افتتاح گلخانه به مساحت سه هزارمترمربع، افتتاح روکش آسفالت به مساحت چهار هزار مترمربع در روستای هروان، اجرای طرح نهر سنگی به طول ۲۵۰ متر و بهسازی معابر روستای گوروان به طول ۶۰۰ مترمربع، افتتاح کارخانه تولید فنس شمالغرب کشور با اشتغال زایی ۲۰ نفر، افتتاح فاز دوم طرح ۴۸ واحدی شرکت تعاونی مسکن اصناف با ۱۲ میلیارد تومان طرح‌های افتتاح شده در روز سوم بودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: