پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
بعد از انقلاب صورت گرفت:
عجب شیر ما - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: بعد از انقلاب اسلامی 260 کیلومتر آزادراه و 263 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده، در حالی که قبل از انقلاب حتی یک کیلومتر راه آسفالت روستایی، آزادراه یا بزرگراه در استان وجود نداشت.
 به گزارش عجب شیر به نقل از فارس، جواد رحمتی اظهار کرد: در دهه 50 افزایش قیمت نفت و میزان فروش نفت تقریبا چند برابر وضعیت کنونی و جمعیت کشور نیز حدود 30 میلیون نفر یعنی کمتر از نصف جمعیت کنونی بود، اما خدماتی که با آن ثروت کلان برای مردم انجام گرفت اصلا قابل مقایسه با خدمات پرشمار جمهوری اسلامی برای مردم نیست.

وی افزود: قبل از انقلاب حتی یک کیلومتر راه آسفالت روستایی، آزادراه یا بزرگراه در استان وجود نداشت، در حالی که بعد از انقلاب 260 کیلومتر آزادراه و 263 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده که هزینه ساخت هر کیلومتر راه حدود 8 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

رحمتی ابراز داشت: همچنین 690 کیلومتر بزرگراه نیز در استان در حال احداث است که 253 کیلومتر بزرگراه مرند- تبریز- بازرگان، 153 کیلومتر بزرگراه تبریز- ارومیه، 110 کیلومتر بزرگراه مراغه- هشترود، 90 کیلومتر لاین دوم بزرگراه تبریز- اهر و 24 کیلومتر نیز طول بزرگراه تبریز- سهند است.

این مسوول با بیان اینکه قبل از انقلاب در کل استان تنها یک سد احداث شده بود، افزود: بعد از انقلاب تعداد 143 سد در آذربایجان‎شرقی احداث شد و حدود 60 درصد آب تبریز از طریق سدها تامین می‎شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه میزان ذخیره آب سدها را از 650 میلیون متر مکعب در قبل از انقلاب به 4 میلیارد متر مکعب رساندیم، تصریح کرد: در واقع این میزان حداکثر ظرفیتی بود که می‎توانستیم از آب استحصال شده جاری در استان استفاده کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: