پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد:
عجب شیر ما - مهندس جعفر سمساری مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران بر لزوم گسترش خدمات مکانیزه تاکید کرد و گفت : بیش از 80 درصد خدمات اداره کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام می گیرد.


به گزارش خبرنگار ما، وی به ماهیت وجودی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان مردمی بوده و به بودجه دولتی متکی نیست از این‌ رو دارایی‌های سازمان متعلق به افراد تحت پوشش است وهمه تعهدات از محل وصول پرداختی‌های افراد بیمه شده تامین می‌شود.

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی  اظهار داشت : اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با 28 شعبه اصلی، 8 شعبه اقماری و 13 کارگزاری به بیش از 677 هزار نفر یعنی حدود 53 درصد مردم آذربایجان شرقی خدمات ارائه می دهد.

 وی تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان از تامین اجتماعی را ۱۳۸ هزار و ۴۵۳ پرونده و شامل ۸۹ هزار و ۲۳۶ نفر بازنشسته و ۸۴ هزار و ۶۹ نفر مستمری‌بگیر اعلام کرد.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد:  سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در ۹ ماهه سال جاری 1 هزار و  ۸۵۲ میلیارد تومان تعهدات بلند مدت و بیش از ۳۰ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت داشته است.

 وی افزود:  ۳۸۶  هزار و ۷۶۲ نفر بیمه شده اجباری استان و همچنین  ۲۷۶ هزار نفر در بخش مشاغل آزاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و 12 هزار و 700 نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند. در حال حاضر 48 هزار کارگاه فعال بیمه پرداز سازمان در استان وجود دارد که این تعداد در سال ۱۳۵۷ در حدود ۱۲ هزار کارگاه بود.

 مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی یکی دیگر از قوانین بیمه تامین اجتماعی را قانون حمایت از خانواده برای پوشش زنان مطلقه عنوان کرد و گفت: قبلا قانون به گونه‌ای بود که اگر همسر ازدواج مجدد می‌کرد بیمه شامل حال او نمی‌شد در حالی که الان چنین نیست و زنی که با فوت همسر، ازدواج مجدد کند بازهم می‌تواند از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شود.

 وی افزود : پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان اقدام مهمی است و از دیگر اقدامات می توان به خدمات فرهنگی و اجتماعی به بازنشستگان نظیرطرح کرامت رضوی، بصیرت علوی و المپیادهای ورزشی اشاره کرد.

 مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی بیان داشت: بسته حمایتی به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که دریافتی ماهیانه آنها کمتر از سه میلیون تومان در ماه باشد و  سهم هر خانواده صرفاً یک بسته حمایتی است.

وی افزود: مبنای تعداد اعضای خانوار ثبت‌نام در سازمان هدفمندی است و به خانوارهای یک نفره مبلغ ۱۰۰ هزارتومان، دو نفره ۱۵۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 300 هزار تومان هزار پرداخت می شود.

 مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را با اهمیت دانست و تصریح کرد: در صورت پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی و مساعدت مجلس شورای اسلامی در سال آینده در این زمینه خبر های خوبی به گوش بازنشستگان خواهد رسید.

 دکتر جمال الدین نیکنامی مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی نیز در این برنامه به افسانه‌ای شدن ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی خاوران اشاره کرد و گفت : شهرداری منطقه ۹ تا به امروز در تحویل زمین برای ساخت این بیمارستان کارشکنی کرده و قرارداد واگذاری را نمی‌دهد.

وی افزود: مدیریت درمان در حال حاضر دارای دو بیمارستان با ۴۰۰ تخت و سه درمانگاه در تبریز و ۹ درمانگاه در شهرستان‌های استان است که البته برخی از آنها پلی کلینیک هستند و از سال گذشته این درمانگاه‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر دو شیفته فعالیت می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تامین اجتماعی استان به دو میلیون نفر تحت پوشش خود، سرویس خدمات درمانی ارائه می‌کند، افزود: بیمه تامین اجتماعی غیر از موضوع پیوند در تمام بخش‌ها مجهز است و  با تمام امکانات به طور تخصصی فعالیت می کند.

 وی افزود: در سال جاری حدود ۸۵۰ میلیارد تومان در بخش درمان استان آذربایجان شرقی به طور مستقیم و غیر مستقیم هزینه شده است.

 مدیردرمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی هزینه‌های درمانی را بیش از بودجه  دانست و افزود: ارتقای کیفیت درمانی نیز یکی دیگر از کارهای انجام شده در بخش درمان تامین اجتماعی است و تلاش کردیم تا تجهیزات موجود را به روز کنیم.

 وی از خرید دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال، هتلینگ بیمارستان‌ها، تغییر تخت بیمارستانی،  دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ با ورژن ۲۰۱۵، راه‌اندازی سیستم فکس برای مراجعه‌کنندگان به عنوان اقدامات دیگر واحد درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی یاد کرد.

 مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از حذف تدریجی دفترچه های درمانی خبر داد و خاطر نشان ساخت : در حال حاضر افراد تحت پوشش با یک کد ملی می‌توانند خدمات درمانی را از بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

 وی افزود: برای اولین بار در کشور ۴۰۰ مترمکعب خروجی فاضلاب بیمارستان عالی‌نسب تصفیه و بازیافت می شود که بخشی از آن در فضای سبز بیمارستان استفاده شده و بخشی هم به شهرداری فروخته می‌شود.

 مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در ادامه به احداث بخش رادیوتراپی در بیمارستان عالی‌نسب اشاره کرد و گفت: بخش رادیو تراپی در استان بسیار کم است و جزو نیازهای استان می‌باشد و امید است تا سال آینده این بخش راه‌اندازی شود.


وی بزرگترین چالش سازمان تامین اجتماعی را در بخش درمان غیرمستقیم دانست و افزود : دولت باید ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را بدهد که هنوز از کارسازی آن خبری نیست.

 مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد :  ۸۰۰ هزار  میلیارد تومان به طرف‌های قرارداد خود  بدهکاریم و با توجه به اهمیت داروخانه‌ها  و جهت راکد نماندن سرمایه آنها توانستیم تا شهریورماه سال جاری بدهی آن‌ها را به روز کنیم. ما با تمام موسسات و مراکز درمانی قرارداد داریم و شرایط لغو قرارداد یا از طرف آنها بوده و یا با تشخیص تخلف، لغو قرارداد موقت و دائم  صورت می گیرد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: