جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
عجب شیر ما - مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه تلاش در منطقه آزاد ارس، بر واردات مواد اولیه است که به رونق بخش‌های تولیدی می‌انجامد گفت: باید میان واردات عام و واردتی که منجر به تامین مواد اولیه کارخانجات تولید و اشتغال زایی می‌شوند، تفاوت قائل شد.


به گزارش عجب شیر ما به نقل از  تسنیم، محسن نریمان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برابری آمار صادرات 10 ماهه ابتدائی سال 96 و سال 97 از منطقه آزاد ارس، اظهار داشت: با وجود فشارهای اقتصادی و هجمه‌های دشمنان، میزان صادرات در 10 ماهه امسال، 199 میلیون دلار بود که با آمار سال قبل تقریبا رقمی برابر دارد.

 وی با بیان اینکه هر وارداتی بد نیست، تصریح کرد: باید میان واردات عام و واردتی که منجر به تامین مواد اولیه کارخانجات تولید و اشتغال زایی می‌شوند، فرق قائل شد.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس با اشاره به این که مناطق آزاد دروازه‌های واردات کشور هستند، ادامه داد: تلاش در منطقه آزاد ارس، بر واردات مواد اولیه است که به رونق بخش‌های تولیدی می‌انجامد.

وی از کاهش 74 میلیون دلاری واردات نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در 10 ماهه ابتدائی سال 1396، منطقه آزاد ارس 119 میلیارد دلار واردات داشته است که در 10 ماهه ابتدائی امسال، به 45 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

نریمان تراز تجاری (فاصله بین صادرات و واردات)، منطقه آزاد ارس در سال 1396 را 105 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این آمار در سال جاری، به 150 میلیارد دلار رسیده است که اغلب این آمار به علت کاهش واردات از منطقه آزاد ارس است.

وی به افزایش 40 درصدی آمار صدور گواهی تولید، در مقایسه با سال قبل اشاره کرد و ابراز داشت: در 10 ماهه ابتدائی سال 1396، 997 گواهی تولید صادر شده است که در سال جاری 1368 گواهی تولید صادر شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان این که در سال 1396، صدور 40 هزار تن گواهی تولید از تجربیات منطقه آزاد ارس بود، اذعان داشت: با افزایش 40 درصدی، این میزان، در سال جاری به 63 هزار تن رسیده است.

وی به افزایش 25 درصدی واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: در سال 1396، 12 شرکت دانش بنیان در این منطقه مستقر بودند که در سال جاری به 15 واحد فناور و دانش بنیان رسید.

نریمان خاطرنشان کرد: اکثر واحدهای فناور و دانش بنیان، از ابداعات جدید دانشجویان تشکیل یافته‌اند که منطقه آزاد ارس به رشد علمی و پژوهشی این واحد ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به این که واحدهای نوپای نوآور، افزایش 50 درصدی داشته اند، ادامه داد: در سال 1396، 9 واحد فعالیت می‌کردند که امسال به 18 واحد رسیده‌اند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس به آمار گردشگران داخلی و خارجی اشاره ای کرد و گفت: 63 درصد ورود گردشگران خارجی و 23 گرداشگران داخلی به این منطقه افزایش داشته است.

وی از تلاش منطقه آزاد ارس بر تبدیل این منطقه به قطب تولیدات کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: بزرگترین گلخانه کشور در مساحتی 50 هکتاری، 10 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند که همه مراحل تولید، توزیع و... در این منطقه انجام می‌پذیرد و به نوعی یک زنجیره اقتصادی تشکیل شده است.

نریمان همچنین با پرداخت به موضوع بازنشستگی که در برخی از رسانه‌ها مطرح می‌شود، ابراز داشت: با کنار رفتنم از خدمت در دوران دولت نهم و دهم، و سوابقی که در سپاه پاسداران داشته‌ام، به دلائلی احتساب نمی‌شود و بازنشسته نیستم و حدود 6 الی 7 سال به اتمام خدمتم باقی می‌ماند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: