جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
سخنگوی شورای شهر تبریز:
عجب شیر ما - سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: بنده از جمله افرادی هستم که انتقاداتی به پروژه میدان آذربایجان داشتم چراکه در دوره‌های قبلی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان پول حیف و میل شده است و از دستگاه قضایی و استاندار آذربایجان‌شرقی درخواست ورود به این ماجرا را کرده‌ام.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، کریم صادق‌زاده اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۹۸ از طرف شهرداری تقدیم شورای شهر تبریز شد که جمع‌بندی این بودجه ۲هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان است.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در ادامه افزود: بررسی بودجه در صحن شورای شهر تبریز به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه اجمالی خود به بودجه پیشنهادی، گفت: ویژگی‌های زیادی در لایحه بودجه سال ۹۸ مشاهده کردم که در سال‌های گذشته به آنها اشاره نشده بود.


دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا ۶۰ درصد بودجه به سمت کارهای عمرانی سوق دهیم.

سخنگوی شورای شهر تبریز ادامه داد: کارهای عمرانی شامل آسفالت‌ریزی، مسیرگشایی، ترافیک و غیره است.

وی با بیان اینکه البته در لایحه پیشنهادی توجه به مسیرگشایی و آسفالت معابر توجه ویژه‌ای شده است، گفت: پروژه و طرح‌های زیادی در مناطق کم‌برخوردار پیش‌بینی شده است به طوریکه از ۴۰ پارک در نظر گرفته، ۱۰ پارک به بهره‌برداری نهایی رسیده است.

صادق‌زاده اضافه کرد: ۳۰ پارک باقی‌مانده برای مناطق کم‌برخوردار نیز جزو برنامه‌های سال آینده می‌باشد. 

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: به همت شهرداری اکثر مخروبه‌ها تبدیل به احسن شده و هر ماه یک پارک در تبریز افتتاح می‌شود.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی، موضوع  مترو بسیار مهم است، تصریح کرد: ما برای مترو هزینه‌های زیادی گذاشته‌ایم و در بودجه سال ۹۸ نیز توجه جدی به آن شده است.

وی ادامه داد: بیشتر درآمد شهرداری به مترو اختصاص می‌یابد به طوریکه همه هزینه‌ها توسط شهرداری تامین می‌شود و هیچ کمک دولتی در این رابطه دریافت نمی‌کنیم.

سخنگوی شورای شهر تبریز ابراز کرد: چند سال پیش قانونی مبنی بر ارزش افزوده شهرداری‌ها متوجه دولت بود که در حال حاضر آن را نیز پرداخت نمی‌کنند.

وی متذکر شد: یکی از خواسته‌های شورای شهر تبریز به سرانجام رسیدن مترو است از این‌رو شهرداری تبریز، بودجه مناسبی برای این منظور در نظر گرفته است.

صادق‌زاده افزود: امید است تا در روزهای آینده خبرهای خوشی از بابت افتتاح سایر خطوط مترو تا خیابان لاله تبریز را بشنویم.

وی تصریح کرد: قطعاً اگر سه خط مترو افتتاح شود به راحتی می‌توان از این طرف شهر به آن طرف تردد کرد و پشت هیچ ترافیکی هم نماند.


عضو شورای شهر تبریز به اختصاص بودجه‌ای برای ساماندهی بافت‌های فرسوده، اشاره کرد و گفت: ۴۳ درصد بافت شهر فرسوده است به طوریکه این آمار در شان تبریز نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه نه تنها بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی کمتر نشده است بلکه روز به روز شاهد گسترش آن نیز هستیم.

سخنگوی شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه از رویکردهای مهم شورای شهر و شهرداری تبریز رسیدگی به وضعیت حاشیه‌نشینی است، تصریح کرد: البته اقداماتی برای ساماندهی شروع شده و ادامه دارد.

وی افزود: در رابطه با احیای بافت فرسوده، چهار هکتار از بافت فرسوده توسط شهرداری و تصمیمات شورای شهر تبریز جزو اولویت سال ۹۸ قرار گرفته است.

صادق‌زاده بیان کرد: از دیگر اولویت‌های برنامه‌ اجرای شورای شهر تبریز، کاهش آلاینده‌های محیطی با تمرکز بر کاهش آلودگی هوا، بهینه‌سازی عبور و مرور شهری، بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌ها، تحقق‌پذیری طرح‌های توسعه شهری، توجه جدی به اجرای پروژه‌های تاثیرگذار در سال ۹۸ می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه حمل و نقل عمومی در تبریز از طریق فاینانس خارجی و ایرانی برنامه‌ریزی‌هایی شده است.
عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد: کاهش ۱۶ درصدی هزینه‌های جاری در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته از دستاوردهای شهرداری تبریز است که حائز اهمیت می‌باشد.

وی افزود: البته نباید از افزایش ۲۲ درصدی درآمد شهرداری در سال جاری هم غافل شد.
 

صادق‌زاده به اتمام پروژه‌های نیمه تمام تاکید کرد و گفت: بنده از جمله افرادی هستم که انتقاداتی به پروژه میدان آذربایجان داشتم چراکه در دوره‌های قبلی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان پول حیف و میل شده است و از دستگاه قضایی و استاندار آذربایجان‌شرقی درخواست ورود به این ماجرا را کرده‌ام.

وی افزود: مقبره‌الشعراء جزو دیگر برنامه‌های سازمان عمران شهرداری تبریز است و کارهای آن در حال انجام است و همچنین کارهای پروژه میارمیار، آیسان، هشت بهشت شروع شده و شهرداری پیگیر آنها است تا در سال آینده با سرعت هر چه بیشتر به اتمام برسند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: اقداماتی در زمینه ساماندهی وضعیت نیروهای انسانی و یکسان‌سازی قراردادهای پرسنلی و موضوع اساسی پاکبانی شروع شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: