شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از سه کتاب صوتی حوزه دفاع مقدس، گفت: برنامه‌های جنبی اشتیاق و نشاط فرهنگی در نمایشگاه کتاب را دوچندان می‌کند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا،محمد محمدپور در این مراسم گفت: در این مقطع زمانی که کوچه‌ها و خیابان‌های شهرمان با عطر قلم و کتاب معطر شده است، خدا را شاکریم که ظرفیت و پتانسیل میزبانی از اهل قلم، اندیشه و کتاب در استانمان فراهم شده است. 

وی با اشاره به ارزشمند بودن برپایی نمایشگاه کتاب ادامه داد: مردم ما علاقمند اندیشه و قلم هستند و طبق فرموده امام علی علیه السلام که برای ارزیابی هر فرد به علایق وی باید توجه کرد؛ عظمت نخبگان و مردم فرهیخته استانمان باعث برگزاری چنین رویداد مهم فرهنگی شده است.

وی با تاکید بر این نکته که برپایی نمایشگاه کتاب باعث نشاط اجتماعی می‌شود، افزود: امسال نیز با همراهی اهل فرهنگ و قلم توانستیم این رویداد بزرگ فرهنگی را رقم بزنیم و امیدواریم اهداف نمایشگاه کتاب که آشنایی و آشتی مردم و خانواده ها با کتاب و امر کتابخوانی است محقق شود تا کتاب به عنوان کالای فرهنگی در سبد خانواده ها قرار گیرد. 

محمدپور با اشاره به برنامه های جنبی نمایشگاه همانند مراسم رونمایی سه کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس گفت: برنامه های جنبی باعث عمق و معنابخشی به نمایشگاه کتاب شده است و امروزه در دوره‌ای هستیم که هنر، فرهنگ و قلم با واژه‌های قدسی زینت یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، عنوان کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت وجود نداشت، نمی توانستیم در مقابل هجمه های جهانی مقابله کنیم. شهدا مصداق عینی واژه شهادت هستند و به جهانیان نشان دادند که انسان می تواند حیات ابدی و جاودانه داشته باشد. 

محمدپور در پایان گفت: لازم است که اهل فرهنگ و قلم زینب وار وارد عرصه فرهنگی شوند و پیام عزت ملت را به نحو شایسته انعکاس دهند.
گفتنی است، بیش از ٢٢ نشست تخصصی و دهها برنامه فرهنگی و هنری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، برگزار می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: