جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تفویض اختیار در این اوضاع جنگ اقتصادی باید عملیاتی شود، افزود: همانطور که در دوران دفاع مقدس برخی تفویض‌ها صورت گرفت، باید در این دوران هم برخی تفویض اختیارها اعطا شود.

 
بروکراسی اداری فعلی متناسب با اوضاع جنگ اقتصادی نیست
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، مجید خدابخش در جلسه شورای اشتغال آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد مناسب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اظهار داشت: باید از بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در عملکرد تسهیلات اشتغال روستایی تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها بیش از تعهد خود برای پرداخت، اقدام کرده‌اند افزود: برای مدیران بانک کشاورزی جهت تشویق عملکرد مطلوب به معاون اول رئیس جمهور نامه نوشتیم.
استاندار آذربایجان شرقی بروکراسی را مانع اصلی تاخیر در پرداخت تسهیلات اشتغال دانست و گفت: آذربایجان شرقی عملکر خوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال داشته و باید اختیار بررسی تسهیلات سقف 15 میلیارد تومان را تفویض کنند تا کارها تسریع یابد.
وی با بیان اینکه عملکرد استان در پرداخت تسهیلات «اشتغال فراگیر» کمتر از «اشتغال روستایی» است خاطر نشان کرد: دلیل عدم استقبال این است که تسهیلات فراگیر با سود 18 درصد است ولی روستایی با سود کمتر بوده که این نشان می‌دهد برای حل معضل اشتغال باید با تسهیلات کم بهره اقدام کنیم.
خدابخش در ادامه، تجربه گرانی نرخ ارز در سال 91 و پرداخت تسهیلات اشتغال در آن دوران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: طرح اعطای تسهیلات در آن دوران به دلیل ناکافی بودن تسهیلات برای اتمام کار، شکست خورد اما برای تکرار نشدن شکست این طرح، باید بر اساس اعداد و ارقام فعلی بازار و قیمت‌های واقعی، رقم تقاضای تسهیلات ارزیابی شود تا میزان تسهیلات اعطایی را به رقم واقعی نزدیک کنیم و با اولویت تسهیلات برای پروژه‌های نیمه تمام موجود، سقف اعطایی را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه باید به بانک‌ها تفویض اختیار کنیم تا افزایش تسهیلات با سقف 30 درصد را به خاطر گرانی و تورم اخیر جهت افزایش رقم تسهیلات متقاضیان لحاظ کنند، ابراز داشت: برای ترمیم کسری موجود، باید میزان درخواست متقاضیان را جدی بگیریم.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تفویض اختیار در این اوضاع جنگ اقتصادی باید عملیاتی شود، افزود: همانطور که در دوران دفاع مقدس برخی تفویض‌ها صورت گرفت، باید در این دوران هم برخی تفویض اختیارها اعطا شود و به استان‌ها اعتماد کنند.
وی با اشاره به اینکه با بروکراسی فعلی، تصمیمات متناسب با جنگ نمی‌توان اتخاذ کرد تصریح کرد: ما در استان، هر هفته جلسه شورای اشتغال داریم ولی در تهران شاید ماهانه یا دو ماهه باشد که در این شرایط با تفویض اختیار می‌توان نواقص را حل کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: