سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
عجب شیر ما - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با صدور پیام هایی جداگانه درگذشت کارآفرین ملی تبریزی را تسلیت گفتند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، در پیام رضا رحمانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است:
مقیمی، نوری در سپهر صنعت ایران بود
وی با تسلیت این ضایعه دردناک به جامعه صنعتی آذربایجان در بیان شخصیت مهندس مقیمی اصل خاطر نشان کرد: صنعتگرانی همچون مهندس مقیمی با روش مدیریتی خاصی که دارند، چارچوب بخش خصوصی را تشکیل می دهند و ایشان با سبک مدیریتی ،نقش بسزایی در حفظ شاکله بخش خصوصی و صنعت آذربایجان شرقی داشت که بی شک فقدان ایشان برای جامعه صنعتی استان بسیار غم انگیز است.
وجود پربرکت مهندس مقیمی بر پیکر بیکاری استان آذربایجان شرقی تابیده و روشنایی بخشیده بود که امیدواریم فرزندان خلف ایشان ادامه دهنده راه پدر کارآفرین خود باشند.
تعهد مثال زدنی و ستودنی مهندس مقیمی نسبت به کشور الگویی برای سایر صنعتگران به شمار می رود که با چاشنی نوع دوستی و مهربانی همراه شده بود و این خصلت الهی، برخاسته از نیت زلال و خیراندیشی مهندس مقیمی بود.
مهندس مقیمی جزو کارآفرینانی محسوب می شد که نسبت به کارگران خود حس پدرانه داشته و این رویکرد در موفقیت شرکت مهر اصل بی تاثیر نبود؛ در نهایت بعد از 75 سال زندگی باعزت در محل کار خود در راه خدمت به کشور و تولید جان خود را از دست داد و به دعوت خداوند لبیک گفت.
فقدان این بزرگمرد صنعت را به جامعه صنعتی تسلیت گفته و برای خانواده ایشان و کارکنان کارخانجات گروه صنعتی مهر اصل از درگاه خداوند متعال صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

** مقیمی یکی از قهرمانان صنعتی کشور بود
در پیام نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز آمده است:

انالله و اناالیه راجعون
خبر درگذشت ﺳﯿﺪ ﺭﺿﺎ ﻣﻘﯿﻤﯽ ﺍﺻﻞ ، ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎﻥ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﮐﺸﻮﺭ که بیش از ۱۶۰۰ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺯ تلاش های بی منت و فداکارانه ﻭﯼ، ﺷﻐﻞ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﺩﺍئم ﺩﺍﺭﻧﺪ، باعث تالم و تاثر گردید.
نام ﺳﯿﺪ ﺭﺿﺎ ﻣﻘﯿﻤﯽ ﺍﺻﻞ برای مردم تبریز و آذربایجان، به ویژه اهالی صنعت، تنها یک اسم خالی نیست؛ مردم آذربایجان نیک به خاطر میسپارند؛ در ﺳﺎﻟﻬﺎی ﺍﺧﯿﺮ که بخشی از کالاهای مورد نیاز صنعت تحریم شده بود ﺑﺎ ﻫﻤﺖ این مرد بزرگ ﺍﯾﺮﺍﻥ عزیز ﺩﺭ ﺭﺩﯾﻒ ﺻﺎﺩﺭﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ همین ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻗﺮﺍﺭ گرفت.
رفتار و سلوک خیرخواهانه به ویژه با کارگران و کمک های انسان دوستانه ﺳﯿﺪ ﺭﺿﺎ ﻣﻘﯿﻤﯽ ﺍﺻﻞ رمز ماندگاری و محبوبیت او در عرصه تولید و صنعت و معدن آذربایجان است ، سید بزرگواری که مهر و محبت حاکم بر مجموعه تولیدی وی باعث شده بود تمام کارگران کارخانه «مهراصل» ، ایشان را «بابا» صدا بکنند.
نام ﺳﯿﺪ ﺭﺿﺎ ﻣﻘﯿﻤﯽ ﺍﺻﻞ، یادآور صحنه های تکرار ناشدنی از رشادت در سنگر تولید ، اشتغال و تلاش خستگی ناپذیر شبانه روزی است و یادآور لحظه های ناب از نیت های خیّر این مرد وارسته در دستگیری از نیازمندان و همنوعان است که رفتنش اشک ها را برگونه های مردم آذربایجان جاری می‌کند.
این ضایعه را به مردم غیرتمند استان و خانواده‌ ی ﻣﻘﯿﻤﯽ ﺍﺻﻞ و اهالی صنعت و معدن ایران اسلامی و آذربایجان قهرمان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرد نیک نام و فداکار علو درجات و رحمت واسعه الهی آرزومندم.

**مقیمی اصل شهید جاودانه عرصه تولید و صنعت است
در پیام استاندار آذربایجان شرقی نیز آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت ناگهانی و اندوهبار بزرگمرد صنعت ایران، آقای حاج سید رضا مقیمی اصل موجب تالم و تاثر فراوان شد.
عمر بابرکت و سرشار از اراده و تلاش، گام های مستحکم و مجاهدت های کم نظیر در عشق به میهن و نیت خیر و خالصانه برای خدمت به مردم، تنها گوشه ای از برگ های زرین زندگینامه این مرد بزرگ محسوب می شود.
بی شک فقدان این شخصیت ممتاز، ضایعه ای جبران ناپذیر برای جامعه صنعت و تولید آذربایجان به شمار می رود. او به واقع شهید جاودانه عرصه تولید و صنعت است.
نام و یاد سید رضا مقیمی اصل به واسطه عشق ناتمام او به ساختن و آفریدن و شوق بی پایان او به تلاش و خدمت، در کتاب افتخارات آذربایجان برای همیشه ماندگار خواهد بود.
امروز همه آشنایان، دوستداران و علاقه مندان این شخصیت ارزنده به ویژه کسانی که از سفره با برکت تولید و کارآفرینی او نان آور خانه خویش بودند داغدار و مصیبت زده اند.
اینجانب با ادای احترام به روح بلند این بزرگمرد وارسته، از صمیم قلب، فقدان جانکاه او را به مردم شریف استان و کلیه بازماندگان به ویژه همسر و فرزندان محترمش تسلیت گفته و ادامه راه مقدس و خداپسندانه او را آرزو می کنم.
یادش گرامی و راهش پررهرو باد.
سید رضا مقیمی اصل کارآفرین برتر ایران دیروز سه شنبه براثر انفجار مخزن هیدرولیک در کارخانه تولید لوله مسی جان خود را از دست داد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: