جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
عجب شیر ما - شهردار بناب از احداث ساختمان جدید سلامت یا برج اطبا در شهر بناب خبر داد و گفت: با توجه به وجود مشکلاتی در ساختمان‌های پزشکان فعلی در سطح شهر از قبیل ترافیک، تلاش داریم با اجرای طرح برج اطبا در خیابان لاله، پزشکان را به این محل انتقال دهیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، نادر داودی با اشاره به برخی از ویژگی‌هایی که باعث شده است شهرستان بناب در سطح استان مطرح شود اظهار داشت: شهرستان بناب یک شهر دانشگاهی است، چراکه دانشگاه‌های سراسری، آزاد اسلامی، پیام نور، صنعت آب و برق و حوزه علمیه باعث شده که بیش از 10 درصد از جمعیت شهری بناب جمعیت دانشجویی باشد و شهری که 10 درصد آن دانشجوی باشد به شهر دانشگاهی شهرت می‌یابد.
شهردار بناب برند کباب بناب و شهر دوچرخه ایران را ویژگی‌های خاص این شهر عنوان کرد و افزود: این روزها شهر بناب میزبان چهارمین جشنواره کباب بناب بود و با توجه به اینکه بنا به‌عنوان شهر دوچرخه ایران مطرح است به همین جهت هرساله همایش دوچرخه‌سواری در شهرستان بناب برگزار می‌شود که بیش از 10 هزار نفر در این همایش شرکت می‌کنند و به‌جرات می‌توانیم بگوییم امروز در هر خانواده در شهرستان بناب حداقل یک دوچرخه وجود دارد.
وی تصریح کرد: شهرستان بناب به دلیل مسطح بودن بهترین گزینه برای دوچرخه‌سواری بوده و به همین جهت، استفاده از دوچرخه در این شهرستان از قدیم‌الایام مورد استقبال قرارگرفته است، بنابراین در این راستا پیست دوچرخه‌سواری پارک ملت ایجادشده و در طول هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ این محل به دلیل امن بودن و مهیا بودن برای دوچرخه‌سواری فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری به جهت بهره‌مندی از این امکانات ایجاد کرده است.
داوودی خاطرنشان کرد: بناب به‌عنوان شهرستان ستاوندهای چوبی نیز مطرح بوده و مسجد مهرآباد و چند مسجد دیگر ازجمله نمادهای این ستاوندهای چوبی در استان آذربایجان شرقی است.
شهردار بناب در رابطه با طرح‌های در دست افتتاح شهرداری بناب نیز گفت: شهر بناب قابلیت مطرح‌شدن در رابطه با جذب توریست را نیز دارد بنابراین در جهت تبیین این رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر بناب باهدف گذاری تقویت زیرساخت‌ها و بنیه‌های گردشگری قدرتمندتر از سال‌های گذشته در سال جاری وارد عمل شده است.
وی افزود: بودجه‌ای که در این راستا مصوب شده است، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و دستورالعملی که مبنی بر عدم اجرای طرح‌های جدید وجود دارد طرح‌های نیمه‌تمام را در اولویت کارهای شهرداری قراردادیم؛ به‌جز طرح اصلاح پارک ملت که به دلیل برگزاری جشنواره کباب بناب و نیازمندی شهر اجرا شد.
شهردار بناب خاطرنشان کرد: مابقی طرح‌هایی که در هفته دولت کلنگ زنی یا افتتاح شدند طرح‌هایی بودند که قبلاً برای این طرح‌ها هزینه شده و رهاشده بودند و جهت اینکه هزینه بیت‌المال در این محل‌ها نمانده و از بین نرود این پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری رساندیم.
نادر داودی در ادامه، طرح‌هایی که در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند را مورد اشاره قرار داد و افزود: اتمام پیست دوچرخه‌سواری، اصلاح پارک ملت، افتتاح عمارت شهرداری بناب با 7850 متر در 3 طبقه، شهربازی پارک فدک و مقبره شهدای گمنام ازجمله طرح‌های قابل‌افتتاح بودند که افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.
وی اذعان داشت: پروژه شهربازی پارک فدک بناب 6 سال بود که راکد مانده بود که طی چند ماه اخیر پیشرفت زیادی در این پروژه صورت گرفت، ولی متأسفانه در تأمین برق این پروژه با مشکل برخورد کرده بودیم که اخیراً با رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای صورت گرفته با اداره برق و اداره کل این واحد، دوباره بحث برق‌رسانی به این پروژه را عهده‌دار شدند.

شهردار بناب ادامه داد: احداث خیابان آب شمالی و خیابان ساحلی ازجمله طرح‌های مهمی بود که با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.
داودی با اشاره به بحران مالی شهرداری‌ها گفت: با توجه به کاهش ساخت‌وساز و کاهش منابع مالی شهرداری‌ها، ما به جهت عبور از این بحران و ادامه طرح‌های عمرانی تلاش داریم نهایت استفاده از توان‌بخش خصوصی را انجام دهیم؛ در این راستا نیز پروژه‌های بزرگی در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی شد.
وی تصریح کرد: ازجمله طرح‌های مهم مشارکت بخش خصوصی احداث سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها در ورودی‌های شهر، احداث کافی‌شاپ بزرگ پارک فدک و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر است.
داوودی با اشاره به فعالیت‌های گسترده در رابطه با فضای سبز شهر بناب، گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهر بناب 14 متر و 80 سانتیمتر است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هدف‌گذاری شده است که این مقدار را تا سال آینده به 17 متر افزایش دهیم، ضمن اینکه افزایش فضای سبز همراه با کاهش چمن‌ها و افزایش کاشت درختان کم آب‌بر مانند سنجد است.

شهردار بناب با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بانوان شهر بناب خاطرنشان کرد: خانه فرهنگ و سلامت را به‌منظور ایجاد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دایر کردیم و در این محل به مباحث مختلف اجتماعی بانوان پرداخته می‌شود.
داودی در پایان از احداث ساختمان جدید سلامت یا برج اطبا در شهر بناب خبر داد و افزود: با توجه به وجود مشکلاتی در ساختمان‌های پزشکان فعلی در سطح شهر از قبیل ترافیک، تلاش داریم با اجرای طرح برج اطبا در خیابان لاله، پزشکان را با مشارکت سازمانی همکاری به این محل انتقال دهیم، در طرح اولیه این محل قرار بر این شده است که با امکانات ویژه و خاص برج اطبا محیطی مناسب برای بیماران ایجاد کنیم که استخر و آب‌درمانی نیز ازجمله امکانات منحصربه‌فرد این برج خواهد بود.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: