جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
عجب شیر ما - رییس اتحادیه بین المللی دانشگاه ها با تبریک هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز اعلام کرد: ایران یکی از کشورهای دارای بیشترین تعداد مراکز دانشگاهی عضو اتحادیه است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، «پام فردمان»  در پیام ارسالی به آیین بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه ماموریت اصلی اتحادیه بین المللی دانشگاه ها، ارتقای نقش تشکل های آموزش عالی در جوامع پیشرفته در سراسر جهان است، گفت: تحقق این مهم تنها به دست اعضای اتحادیه میسر است و من با خوشحالی یادآوری می کنم که ایران یکی از کشورهای دارای بیشترین تعداد مراکز دانشگاهی عضو اتحادیه است.
وی افزود: آیین بزرگداشت هفتاد سالگی دانشگاه تبریز برای اتحادیه بین المللی دانشگاه ها و شخص بنده فرصت منحصر بفردی است تا بار دیگر بر همکاری های مشترک مان برای پیشرفت آموزش، تحقیق و خلاقیت در حوزه آموزش عالی در گستره جهان تاکید کنم.
فردمان خاطرنشان کرد: اتحادیه بین المللی دانشگاه ها به طور قاطع به نقش حیاتی تحصیلات عالی در گسترش افق های دانش بشری، خلق نسل آینده شهروندان جهانی و مشارکت در توسعه جوامع به منظور ساختن فردایی بهتر معتقد است.
رییس اتحادیه بین المللی دانشگاه ها گفت: بر این اساس حضور در جشن هفتاد سالگی تاسیس و ادامه حیات دانشگاه تبریز مایه خوشحالی است؛ فعالیت علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز، ریشه در سنت طولانی هشت قرن آموزش عالی در این شهر دارد.
وی اظهار داشت: اتحادیه بین المللی دانشگاه ها معتقد است که دانشگاه تبریز در هفتاد سال و بلکه در هشتصد سال آینده، بازیگر کلیدی در توسعه آموزش عالی در ایران و خارج از این کشور خواهد بود.
رییس اتحادیه بین المللی دانشگاه ها تاکید کرد: این مرکز علمی و دانشگاهی همچنین در آینده نقش فعالی در گسترش دانش و بهبود وضعیت جامعه بشری خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز امروز چهارشنبه با حضور جمعی از مقام های کشوری و استانی در تالار وحدت این مرکز علمی دانشگاه قدیمی آغاز شد.
رونمایی از یادمان سکه، تمبر یادبود و سرود ویژه دانشگاه تبریز از دیگر برنامه‏ های بزرگداشت 70 سالگی این مرکز دانشگاهی است.
دانشگاه تبریز دارای موزه‌ شهدا، موزه علوم طبیعی و موزه‌ تاریخ و فرهنگ(شامل آثار، کتیبه‌ها و تاریخ منطقه) بوده و این موزه به مناسبت هفتادمین سالروز تاسیس دانشگاه پذیرای بازدید دانشجویان خواهد بود.
همچنین درب برج خلعت پوشان و رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی نیز به روی علاقه‌مندان باز خواهد بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: