جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از کشف کالاهای اساسی احتکار شده از انبارهای استان به میزان 1000 میلیارد ریال را خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، حسین نجاتی اظهار داشت: طی دو هفته نظارت و بازرسی در حوزه برنج خارجی، حبوبات، روغن خوراکی، لوازم خانگی، میلگرد، موتور و قطعات آسانسور و مواداولیه صنایع چرم (کروم) منجر به کشف و ضبط 100 میلیارد تومان کالا از انبارها شد.

وی افزود: نظارت بر تأمین و توزیع کالاهای اساسی و اولویت‌دار و رسیدگی به تخلفات و پرونده تعزیراتی جزو برنامه‌های ستاد تنظیم بازار است.

نجاتی گفت: موضوع احتکار و عدم عرضه و توزیع کالاهای اساسی مانند برنج خارجی، لوازم خانگی، میلگرد، شکر و روغن در جلسات هفتگی مبارزه با احتکار و اختفا در حال پیگیری است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت ضوابط قیمت‌گذاری در سطح ملی از آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای تسهیل امور واردکنندگان و رفع موانع تولیدکنندگان خبر داد.

نجاتی با اشاره به توجه و اهمیت هرچه بیشتر سازمان در نظارت بر توزیع کالاهای اساسی با محوریت اقلام اولویت‌دار، از افزایش گزارشات مردمی در برخورد با محتکران و گرانفروشان و تعامل تولید و عرضه‌کنندگان خبر داد و به تشریح روند بررسی انبارها با اقدامات معاونت نظارت و بازرسی سازمان و با هماهنگی اتحادیه‌ها در تمام حوزه‌ها پرداخت.

نجاتی اضافه کرد: در بخش گوشت گوسفندی، مرغ و نهاده‌های دامی در استان هیچ‌گونه کمبودی نداریم و برای کنترل و تنظیم بازار استان به‌ویژه در مورد کالاهای اساسی با تعامل و همکاری سازمان پشتیبانی امور دام استان و نظارت همه جانبه بازرسان سازمان، گوشت گرم گوسفندی به میزان 33 تن طی سه هفته گذشته با قیمت مصوب در مراکز عرضه سطح شهر توزیع شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان در ادامه به تبیین و تشریح وضعیت بازار و تولیدکنندگان در حوزه تأمین مواداولیه صنایع آردسازی، صنایع چرم و کفش و گوشت گرم دام سنگین پرداخت و خواستار جلوگیری از خروج دام زنده از استان به استان‌های همجوار برای خروج از کشور به منظور جلوگیری از کمبود گوشت گوساله طی ماه‌های آتی شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: