پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
عجب شیر ما - معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: امسال مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی ۹۸۷ مدرسه خشتی و گلی در سراسر کشور اختصاص داده شده است.
به گزارش تسنیم، مهراله رخشانی‌مهر در حاشیه گردهمایی مدیران کل ستادی و اجرائی سازمان نوسازی مدارس کشور در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: برنامه‌های خوبی توسط سازمان نوسازی مدارس کشور برای مهرماه سال جاری در نظر گرفته‌شده است جلسه امروز نیز مقدمات اقدامات ما برای مهرماه در این راستا برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای مهرماه امسال پیش‌بینی‌شده که تعداد بیش از 7 هزار کلاس درس تحویل ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها داده شود گفت: این عدد نسبت به کلاس‌های تحویل داده‌شده در سال گذشته 40 درصد افزایش‌یافته است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به بحث خرید تجهیزات برای مدارس پرداخت و عنوان کرد: تجهیزات مدارس یکی از الزامات آموزش است که توسط همکاران ما در سراسر کشور در دستور کار قرارگرفته و نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت تا دانش آموزان و معلمان عزیز با خیال راحت‌تری سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

رخشانی‌مهر با ذکر اینکه ما 987 مدرسه خشتی و گلی در سراسر کشور داریم گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تمامی مدارس خشتی و گلی تا پایان سال تحصیلی امسال تخریب و به‌جای آن‌ها مدارس جدید و مناسبی احداث خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که با برآورد سال گذشته مبلغ 350 میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته‌شده ابراز داشت: معمولاً تخصیص اعتبار در سال‌های گذشته به پایان سال موکول می‌شد و اعتبار نیز به‌طور کامل تأمین نمی‌شد که خوشبختانه در همین سه ماه اول سال 100 درصد این اعتبار نیز تخصیص و تأمین‌شده که اتفاق مبارکی در این عرصه است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به بحث معماری ساخت مدارس اشاره کرد و گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حرکت از معماری‌های سنتی به سمت ساخت مدارس به سبک معماری نوین با رویکرد ایرانی، اسلامی آغاز کرده و با سرعت ادامه می‌دهد امیدواریم با ساخت مدارس مجتمع که یکی از اهداف ما در سند نظام جامع بوده و سازمان نیز به این کار ملزم شده شاهد بهبود هر چه بیشتر فضای آموزشی در کشور باشیم.

رخشانی‌مهر بابیان اینکه اتمام مدارس مجتمع نیمه‌تمام موضوع جلسه امروز مدیران کل نوسازی مدارس کشور است عنوان کرد: اتمام مدارس مجتمع نیمه‌تمام، موضوع مدارس خشتی و گلی و مدارسی که قرار است مهرماه تحویل وزارت آموزش‌وپرورش شود موضوعات اصلی جلسه امروز هستند که با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل آموزش‌وپرورش بررسی می‌شوند.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: