سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
عجب شیر ما - مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر با بیان اینکه در مورد خرید پنل های خورشیدی، اداراتی که ملزم به تأمین ۲۰ درصد خود از انرژی خورشیدی هستند، گفت: اگر در زمان مشخصی عمل نکنند، ۲۰ درصد برقشان با قیمت آزاد محاسبه می‌شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، آرش کردی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور وزیر نیرو در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه رقم 92 میلیارد تومانی معوقات برای صنعت برق در تبریز قابل قبول نیست اظهار داشت: اگر این مطالبات وصول شود، این منابع صرف زیرساخت‌های برق در همین استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت وصول مطالبات از صنایع صورت گرفته است، افزود: صنایع می‌توانند با تهاتر بدهی‌های خود را بدهند که در همین راستا سال گذشته 1800 میلیارد بدهی صنایع از طریق تهاتر وصول شد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از بدهی پیمانکاران از این محل می‌تواند تأمین شود خاطر نشان کرد: ادارات دولتی باید برای پرداخت بدهی بیش از گذشته جدی باشند، چراکه بخشی از مشکلات برق مربوط به مسائل مالی است که باید سازمان برنامه و بودجه از اعتبار ادارات بدهی برق را تسویه کند.

وی با بیان اینکه در مورد خرید پنل های خورشیدی، اداراتی که ملزم به تأمین 20 درصد خود از انرژی خورشیدی هستند، اگر در زمان مشخصی عمل نکنند، 20 درصد برقشان با قیمت آزاد محاسبه می‌شود ادامه داد: اگر این هزینه آزاد را در پنل های خورشیدی سرمایه گذاری شود، به صرفه‌تر است.

کردی در ادامه بر تمیل و رفع موانع تونل انرژی تبریز تاکید کرد و گفت: این اقدام منابع برق تبریز را پایدار کرده و بخش زیادی از مشکلات برق را حل می‌کند بنابراین ساخت تونل انرژی باید در تمامی شهرهای بزرگ مورد توجه قرار گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: