جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
عجب شیر ما - هشت طرح عمرانی در منطقه 6 شهرداری تبریز با اعتبار 120 میلیارد ریال عصر سه شنبه طی آیینی به بهره برداری رسید.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، این طرح ها شامل احداث باندهای کندرو ورودی شمالغرب با هزینه 30 میلیارد ریال به طول 3 کیلومتر با 25 هزار متر مکعب خاکبرداری، 12 هزار متر مکعب زیرسازی، 5 کیلومتر جدول گذاری، 3 هزار و 100 تن آسفالت ریزی و 770 متر دیوار بتنی پیش ساخته است که برای بهره برداری از آن ها 30 میلیارد ریال هزینه شده است.
طرح بازارچه خودرو نیز به مساحت 22 هزار مترمربع و ظرفیت 800 خودرو با اجرای 30 هزار مترمکعب عملیات خاکی و 3 هزار تن آسفالت ریزی با مشارکت سازمان میادین و مشاغل شهری با صرف 10 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
پد هلیکوپتر شمالغرب تبریز با هزینه یک میلیارد ریال و طرح سپتیک آب خام پارک حجاج با هزینه 4 میلیارد ریال از دیگر طرح های مورد بهره برداری است.
بوستان کوی اتحاد به مساحت 1.5 هکتار با حجم کف سازی و پیاده روسازی یک هزار و 600 مترمربع و جدول گذاری و احداث آبرو به مساحت 2 هزار و 800 مترمربع و یک هزار تن آسفالت ریزی پارکینگ با هزینه 8 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
آماده سازی معابر شهرک صنفی صنعتی مایان با هزینه 10 میلیارد ریال و نیرورسانی خط 20 کیلوولت شهرک مایان با هزینه 30 میلیارد ریال از دیگر طرح های مورد بهره برداری این منطقه بود.
در این آیین خدمات عمومی عمرانی شامل جدول گذاری، آسفالت و میادین ورزشی با هزینه 27 میلیارد ریال شامل 13 هزار تن آسفالت اساسی و لکه گیری، 5 هزار متر جدول گذاری و احداث آبرو و 2 هزار مترمربع احداث میادین ورزشی به بهره برداری رسید.
معاون سابق فنی و عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در این آیین با قدردانی از شهرداری تبریز برای ساماندهی ورودی غرب شهر بر لزوم مدرن‌سازی بازارچه خودرو تاکید کرد. 
محمدصادق پورمهدی افزود: باند کندرو و ورودی تبریز از طرح های تاثیرگذار در عرصه های اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و عمرانی این شهر است که هم اکنون یک باند آن اجرا شده و امید است باند دوم آن هم هر چه سریع تر احداث شود. 
وی با اشاره به احداث شهرک خودرو اظهار داشت: اداره این بازارچه باید به دور از شیوه‌های سنتی باشد و باید تمام مراحل خرید خودرو از جمله دیدن خودرو تا قیمت توافقی، اعلام نظر بازرس فنی، شماره‌گذاری، ثبت سند و خرید در این شهرک انجام شود و زیرساخت های لازم برای این منظور فراهم شود. 
پورمهدی یادآوری کرد: در این شهر حدود 20 یا 30 طرح بزرگ وجود دارد که باید مشکلات سرمایه‌گذاران این طرح ها حل شود. 
شهردار تبریز نیز در این آیین گفت: با بهره برداری کامل از شهرک مبل و خوردو در کنار توسعه منابع درآمدهای پایدار، شهرداری می تواند در افزایش رضایتمندی شهروندان و کاهش معضلات بار ترافیک سبزه میدان تاثیر گذار باشد. 
ایرج شهین باهر افزود: شهرداری برای اجرای طرح های اساسی مورد نیاز این شهر و تکمیل طرح های نیمه تمام عزم جدی دارد. 
وی با اشاره به محدودیت منابع و اعتبارهای شهرداری ها، اظهار داشت: توسعه فضای سبز با احداث چندین بوستان تازه تاسیس در سال جاری و فضاهای ورزشی و فرهنگی از مهمترین عملکردهای شهرداری تا پایان سال جاری است. 
شهردار تبریز با تاکید بر افزایش میزان جذابیت شهرک مبل و خودرو یادآوری کرد: برنامه ریزی های اولیه برای افزایش بوستان شهر بازی و فضاهای ورزشی در این شهرک انجام می شود تا این شهرک علاوه بر کاربری تجاری به محیطی با نشاط برای حضور خانواده ها تبدیل شود. 
شهین باهر ادامه داد: تلاش می شود مسیر ورودی از کنارگذر غربی شهرک مبل و خودرو نیز تا یک ماه آینده تکمیل شود. 
وی با اشاره به طرح نیمه تمام این شهر گفت: از سال 84 طرح پل کابلی افتتاح شده است ولی هنوز بخش مهم رمپ و لوپ های اتصالی این پل ناقص است و سعی می شود با تخصیص اعتبار این طرح و سایر طرح های نیمه تمام تکمیل شود. 
شهردار منطقه 6 تبریز نیز در این آیین توسعه غرب این شهر را از اولویت برنامه های شهرداری اعلام کرد و گفت: خدمات رسانی به شهروندان و تامین رفاه اهالی و ساکنان غرب تبریز از وظایف شهرداری است. 
سامان احمدزاده افزود: شهرک مبل و خودرو با مشارکت شهرداری منطقه 6 و بخش خصوصی راه اندازی شده است. 
وی اظهار داشت: این شهرک به منظور انتقال بازارچه خودرو سبزه میدان و سامان دهی این بازارچه برای کاهش ترافیک و بهبود منظر شهری احداث شده و برای ساماندهی شهرک ها و نمایشگاه های خودرو در سطح شهر به صورت روزانه برای خرید و فروش خودرو فعالیت می کند. 
احمدزاده یادآوری کرد: باندهای کندرو ورودی شمالغرب شهر به دلیل قرار گرفتن منطقه در ورودی غرب تبریز، مسیر دروازه اروپا و محل رفت و آمد گردشگران خارجی و داخلی احداث شده است. 
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز نیز در این آیین گفت: از سال 82 که جمعه بازار در محل سبزه میدان قرار داشت موجب مشکلاتی از جمله ترافیک و معضلات دیگری برای اهالی ایجاد کرده بود که تلاش شد تا با انتقال بازار خودرو به این محل این مشکلات رفع شود. 
ابراهیم محمدی، افزود: بهره‌برداری از بازارچه دایمی خودرو در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع با صرف بیش از 12 میلیارد ریال اجرا شده و در آینده به صورت نمایشگاه های خودرو به بهره‌برداری می رسد. 
وی یادآوری کرد: این بازارچه با ظرفیت 981 خودرو طراحی و به صورت ارایه خدمات بر مبنای تکنولوژی IT اجرا شده که در این مجموعه امور مربوط به کارشناس فنی خودرو، تشخیص رنگ، احراز اصالت خودرو و تنظیم قولنامه انجام می شود. 
محمدی، صدور بیمه نامه، تنظیم اسناد، تعویض پلاک، کارواش و حصول عوارض را از دیگر خدمات مورد ارایه در این مرکز اعلام کرد. 
وی نبود راه دسترسی مناسب به بازار را از جمله مشکلات این مجموعه اعلام کرد و گفت: امید است با همکاری استانداری و شهرداری به زودی راه دسترسی مناسب ایجاد و ترافیک جاده رفع شود. 


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: