جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
عجب شیر ما - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه رونق اقتصادی نیازمند بهبود فضای کسب و کار است، گفت: ارتقای این شاخص اقتصادی در سند تدبیر توسعه استان برنامه ریزی شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علی جهانگیری در آئین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نوآوری و خلاقیت در دهه اخیر به ادبیات توسعه اقتصادی بازگشته است، خاطرنشان کرد: عمده کارآفرینان مدیران بخش خصوصی هستند.
وی با بیان اینکه وزن بخش خصوصی در استان آذربایجان شرقی بالاست، گفت: به این جهت توجه ویژه به ایجاد فضای کسب و کار مناسب برای فعالیت این بخش ضروری است.
جهانگیری با اشاره به اینکه عواملی خارج از کنترل بنگاه های اقتصادی در بهبود فضای کسب و کار تاثیر دارند، خاطرنشان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی در این زمینه وظیفه سنگینی دارد.
وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه، ارتقای 10 پله ای شاخص فضای کسب و کار کشور پیش بینی شده است، سامانه های الکترونیکی ایجاد شده در این راستا توسط وزارت اقتصادی و دارایی را مهم ولی ناکافی دانست.
جهانگیری با اشاره به صادرات 2.4 میلیارد دلاری استان در سال گذشته گفت: برای سال جاری صادرات 3 میلیارد دلاری هدف گذاری شده است.
نماینده مجلس: موفقیت در جنگ اقتصادی نیازمند تعامل سه قواست
نماینده مردم شبستر در خانه ملت هم در این آئین با بیان اینکه برای موفقیت در جنگ اقتصادی نیازمند تعامل سه قوا هستیم، تاکید کرد: اکنون جناح سیاسی مفهومی ندارد و همه باید در جهت تامین معیشت مردم تلاش کنند.
معصومه آقاپور با اشاره به اینکه وظیفه نمایندگان مجلس تسهیل زمینه فعالیت بخش خصوصی است، اظهار داشت: تنها راه نجات کشور تکیه بر بنگاه های اقتصادی است.
وی با اعلام اینکه سه قانون اقتصادی ( اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، مبارزه به قاچاق کالا و اصلاح امور بانکی ) در کمیسیون اقتصادی مجلس در نوبت بررسی است، گفت: برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی نیازمند همت بخش خصوصی و همراهی مردم هستیم.
آقاپور با اشاره به اینکه پنجره واحد گمرکی از دی ماه سال گذشته اجرایی شده و در بخش امور مالیاتی هم به صورت پایلوت در حال اجراست، گفت: بحران های سیاسی با منشاء خارجی به اندازه خود تحریم ها سهمناک نیست.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به کاهش تعداد کارآفرینان کشور از یک میلیون و 200 هزار نفر به 800 هزار نفر در فاصله سال های 1392 تا 1395 گفت: این تعداد در واقع از رده تولید خارج شدند و این در حالی است که مجلس مجوزهای متعددی به دولت برای حمایت از کارآفرینان داد.
احمد علیرضابیگی با اشاره به اینکه بحران بانکی کشور را تهدید می کند و فاصله بین دارایی و بدهی بانک ها وحشتناک است، گفت: به همین دلیل بانک ها نتوانسته اند در مسیر سرمایه گذاری و حمایت از دولت نقش ایفا کنند.
وی با یاداوری اینکه با وجود تحریم ها سرمایه گذاری متعددی در استان آذربایجان شرقی جذب شد، برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در استان را از عوامل موفقیت عنوان کرد.
بیگی ادامه داد: توسعه روابط خارجی استان کمک کرد چرخ اقتصادی با وجود تحریم ها به حرکت خود ادامه دهد.
 در این آیین از خدمات رضا حسینی قدردانی و علی اصغر عباس زاده به عنوان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.
همچنین لیلی اورنگی جایگزین عباس زاده به عنوان مدیرکل گمرک تبریز و ناظر گمرکات استان شد.
اورنگی پیش از این مدیر گمرک سهلان بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: