پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
عجب شیر ما - مسوول اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی (یونیما) در آذربایجان شرقی با انتقاد از نادیده گرفته شدن سهم گروه های تئاتر عروسکی شهرستان ها در جشنواره مبارک گفت: امسال برخلاف سال های گذشته سهم این گروه ها در جشنواره ناچیز است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علی برنون روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هیات بازبینی این دوره از جشنواره از افرادی تشکیل شده که نگاه مناسبی نسبت به گروه هایی که در شهرستان ها فعالیت می کنند، ندارند.
وی اظهار داشت: در سال های گذشته معمولا گروه هایی از شهرستان های مختلف در کنار گروه های نمایشی تهران در این جشنواره حاضر می شدند اما اکنون بیشتر این گروه ها در بازبینی کنار گذاشته شده اند.
مسوول اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی در آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اجرای نمایش هایی به زبان های مختلف رایج در ایران در این جشنواره می تواند بر غنا و زیبایی جشنواره بیافزاید اما برخی نگاه های منفی باعث شده که جشنواره امسال به یک جشنواره تک بعدی تبدیل شود.
برنون ادامه داد: امید است با تغییر رویه جشنواره تئاتر عروسکی مبارک، نمایش های بیشتری از شهرستان ها امکان حضور در این رویداد را داشته باشد و بر تنوع و کیفیت این رویداد بین المللی افزوده شود.
هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک از یکم تا هفتم شهریور امسال با شعار ' آسمان عروسک ها آبی است' در تهران برگزار می‌شود.
علی برنون به عنوان کارگردان تئاتر عروسکی تاکنون در ٣ دوره گذشته جشنواره مبارک شرکت کرده و در بیش از ١٠ جشنواره بین المللی کشورهای مختلف به عنوان نماینده ایران جوایز متعددی کسب کرده است.
آخرین نمایش وی با عنوان 'قیرخ آیاق' به زبان ترکی آذربایجانی اوایل اردیبهشت ٩٧ در جشنواره تئاتر عروسکی آنکارای ترکیه حضور داشته و تندیس بلورین این جشنواره بین المللی را به عنوان نماینده ایران کسب کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: