پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
عجب شیر ما - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری از سالن‌های سینما در سال های اخیر بیش از 5٠ درصد به ظرفیت موجود سینماهای استان افزوده شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمد محمدپور در جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره فیلم تبریز، افزود: هم اکنون ٢٢ سینما در سطح استان فعال بوده و با احداث پردیس‌های سینمایی در مجتمع‌های تجاری و افزایش ظرفیت سینمایی استان بخشی از نیاز جامعه برطرف شده است.
وی با بیان اینکه گسترش فضای سینمایی و رونق سینما از اهداف راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، اظهار داشت: با ادامه این روند هر روز تعداد سینماها گسترش می یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اتفاق های خوبی در این حوزه رقم خورده و سینمای استان هم از لحاظ فنی، ساخت فیلم، اکران فیلم‌ها و استقبال مردم رشد قابل توجهی داشته است.
محمدپور برگزاری موفق جشنواره فیلم تبریز در سال گذشته را نمودی از این موفقیت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: براساس ارزیابی های انجام شده نخستین جشنواره فیلم تبریز دارای کیفیت قابل قبولی بود.
وی آغاز فعالیت انجمن سینماگران استان، انجمن انیمیشن، خانه‌ مستند،‌ خانه سینما و حضور مستندسازان کشور در تبریز را از دیگر فعالیت های حوزه سینما در استان اعلام کرد و گفت: فیلم سازان استان نیز سال گذشته و امسال موفقیت های متعددی را در سطح جهانی کسب کرده‌اندکه مایه مباهات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم پررنگ‌تر شدن حضور سینمای استان در ایران و جهان اظهار داشت: در دنیای کنونی هنر سینما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سینمای ما به علت تفاوت داشتن با وضعیت اقتصاد سینمای دنیا نتوانسته از این حوزه آن طور که باید، بهره‌مند شود.
محمدپور افزود: باید فضای رقابتی در حوزه‌ سینما را تقویت و این ظرفیت را به مردم و نهادهای تصمیم‌گذار معرفی کرد تا پدیده‌های نو و استعدادهای نهفته شکوفا شود.
وی بر لزوم توجه بیشتر به بحث آموزش در حوزه‌ سینما تاکید کرد و ایجاد رشته دانشگاهی در این حوزه در استان و ایجاد آموزشگاه های آزاد سینمایی را خواستار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تولید محتوا و متون نمایشی و سینمایی را از دیگر نیازهای حوزه تئاتر و سینمای استان دانست و گفت: این مساله باید با اهتمام هنرمندان مرتفع شود.
محمدپور برگزاری جشنواره فیلم تبریز را محملی برای معرفی سینماگران شاخص و برجسته‌ استان دانست و بر لزوم بهره‌گیری از داوران و اساتید استانی در این جشنواره تاکید کرد.
وی با اشاره به مقارن بودن دومین جشنواره فیلم تبریز با رویداد تبریز ٢٠١٨، اظهار داشت: این جشنواره باید زمینه‌ساز جذب گردشگر فرهنگی به استان باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: