پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی در رونمایی از فرش جام جهانی در تبریز گفت: باید در دوران برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ با همکاری سفارت ایران در روسیه بتوانیم ارزش کار هنرمندان تبریزی را در بافت این هنر ارزشمند به جهانیان بشناسانیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، مجید خدابخش در مراسم رونمایی از فرش‌های نفیس جام جهانی فوتبال روسیه با اشاره به اینکه رویداد تبریز 2018، نقطه آغازین برای توسعه گردشگری استان خواهد بود اظهار داشت: افکار عمومی در استان آماده استقبال از مهمانانی است که در این فرصت تاریخی به تبریز سفر خواهند کرد.
وی در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه بافت فرش جام جهانی 2018 روسیه توسط هنرمندان تبریزی می‌تواند در شناسایی این شهر به گردشگران خارجی و داخلی بیش از پیش مؤثر باشد افزود: جای بسیار خوشحالی است که هنرمندان فرش تبریز در طول 20 سال گذشته و در چندین دوره برگزاری جام جهانی برای شناساندن این شهر به جهانیان تلاش کرده‌اند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: باید در دوران برگزاری جام جهانی 2018 با همکاری سفارت ایران در روسیه بتوانیم ارزش کار هنرمندان تبریزی را در بافت این هنر ارزشمند به جهانیان بشناسانیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداری تبریز همواره نشان داده که در کارهای فرهنگی و ورزشی به عنوان یک سازمان پیش رو فعال است.
خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات پایه‌ای شهردار تبریز در احداث زمین‌های چمن مصنوعی در بافت حاشیه شهر گفت: باید استعدادیابی در تیم‌های ورزشی از این زمین‌ها صورت بگیرد و با احیای میدان‌های قدیمی این شهر، جوانان مناطق حاشیه‌ای بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند.
استاندارآذربایجان شرقی با اعلام اینکه شهردار تبریز و شورای اسلامی شهر تاکنون برای تبریز 2018 برنامه‌های خوبی انجام داده‌اند تاکیدکرد: با توجه به جایگاه والای تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تبریز در ایران و جهان، امیدواریم بتوانیم گردشگران زیادی را در سالهای آینده پذیرا باشیم.
خدابخش ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی رویداد تبریز 2018 باید در کنار اقدامات و طرح‌های عمرانی و ساختاری که جزو اولویت‌های شهرداری است، مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: همه اعم از دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها و سایر نهادها و ارگان‌ها باید تلاش کنند چهره جدیدی از منظر فرهنگ و تمدنی تبریز به جهان اسلام و سایر گردشگران ارائه کنند.
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز شاهد اشغال 85 درصدی هتل‌های تبریز بودیم که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشت و این نویدبخش روزهای خوب گردشگری است.
هنرمندان، فرهنگ و زیبایی‌های تبریز را به دنیا معرفی می‌کنند
ایرج شهین باهر شهردار تبریز هم در این مراسم افزود: هوش و ذکاوت هنرمندان تبریزی در کنار این شاهکارهای هنری به نمایش گذاشته می‌شود.
وی یادآور شد: تبریز در دهه شست به واسطه برگزاری لیگ محلات بازیکنان قدرتمندی به تیم ملی معرفی کرده است و شهرداری تبریز از ابتدای سال جاری با اجرای برنامه‌های مدون، توسعه زیرساخت‌های ورزش‌های پایه‌ای به خصوص فوتبال را از سر گرفته است.
شهین باهر حضور بازیکنان تبریزی در تیم ملی فوتبال را یک ضرورت دانست و متذکر شد: پس از مراحل تملک، احداث 20 میدان ورزشی در محلات حاشیه نشین از امسال آغاز می‌شود.
شهردار تبریز تصریح کرد: رویه غلط صرف هزینه‌های کلان تیم داری و جذب بازیکنان خارجی فوتبال متوقف می‌شود و طبق برنامه ریزی‌های بلند مدت به سمت تحقق هدف قهرمان پروری بومی حرکت می‌کنیم.
وی با تاکید بر حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان تبریزی گفت: هدفگذاری شهرداری تبریز بر اساس استعداد یابی، آموزش و اعزام بازیکنان بومی در قالب تیم ملی به مسابقات جام جهانی در ادوار آینده است.
فرش صلح و دوستی جام جهانی پس از 20 سال در تبریز رونمایی شد
سعید حاجی زاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز هم در ادامه این مراسم خاظر نشان کرد: فرش صلح و دوستی جام جهانی پس از 20 سال در تبریز به همت شهرداری این کلانشهر رونمایی شد.
وی اظهار داشت: فرش‌های ادوار مختلف جام جهانی از سال 1998 فرانسه تا کنون توسط هنرمندان تبریزی طراحی و بافته شده که متأسفانه مراسم رونمایی از این فرش‌های نفیس پس از گذشت 20 سال، برای نخستین بار در این کلانشهر برگزار شد.
حاجی زاده افزود: فرش‌های مختلفی توسط این هنرمندان، در جام‌های جهانی 1998 فرانسه، 2002 کره و ژاپن، 2006 آلمان، 2010 آفریقا، 2014 بزریل بافته شده که نخستین فرش این هنرمندان در موزه شخصی زین الدین زیدان جای گرفته که امسال نیز این تابلوفرش‌ها به کاپیتان‌های تیم‌های فوتبال پرتغال، اسپانیا و مراکش و همچنین موزه فیفا، موزه روسیه و آستان قدس رضوی تحویل داده می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز همچنین در ادامه اظهار کرد: واقعاً باید قدر تمامی هنرمندان کشور را دانست چرا که اگر قرار است که کشور ما توسعه پیدا کند و حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشد، باید به هنر و هنرمند احترام بگذارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: