جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
عجب شیر ما - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون 80 نفر از دانش آموزان به عنوان شهردار مدرسه در مدارس این شهر فعالیت می کنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از  ایرنا، جعفر پاشایی  در جلسه شورای اسلامی تبریز با تاکید بر آمادگی این اداره کل برای مشارکت و همکاری همه جانبه با شهرداری افزود: در چهار سال گذشته بین آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی تبریز همکاری مناسبی انجام شده است.
وی اظهار کرد: شورای اسلامی پنجم تبریز در خصوص همکاری و مشارکت با آموزش و پروش قدم های بنیادی و اساسی برداشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یادآوری کرد: وجود 270 هزار دانش آموز در 2 هزار مدرسه در سطح تبریز ظرفیت بسیار مناسبی برای پرداختن به حوزه های مختلف شهری است.
پاشایی ادامه داد: از سال گذشته شورای اسلامی و شهرداری تبریز گام اساسی را برای استفاده از این ظرفیت برداشته است و این کار می تواند الگوی مناسبی برای انجام دیگر کارها باشد.
وی با تاکید بر آمادگی این اداره کل برای همکاری همه جانبه با شورای اسلامی و شهرداری تبریز گفت: آموزش و پرورش با تمام ظرفیت و امکانات آماده اجرای طرح های مشترک بین شهرداری و آموزش و پرورش در حوزه محیط زیست، فضای سبز، پاکیزگی و مهارت های اجتماعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حوزه حقوق شهروندی با ابتکار شهردار تبریز از ظرفیت مدارس برای پرداختن به موضوع شهروند مسوول تفاهم نامه ای امضا شده است.
پاشایی افزود: کاشت نمادین 36 هزار اصله نهال به مناسبت شهادت 36 هزار دانش آموز شهید توسط 2 هزار و 18 دانش آموز نواحی پنجگانه آموزش و پرورش نمونه موفق از همکاری های خوب شهرداری تبریز و آموزش و پرورش است.
وی یادآوری کرد: در موضوع محیط زیست، ترافیک، فرهنگ شهرنشینی، فضای سبز و نظافت شهر نیز آموزش و پرورش ظرفیت بسیار مناسبی برای گسترش این فرهنگ ها دارد.
رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه حصول منافع کنونی و آینده شهر را در گرو مشارکت، همدلی و همکاری دستگاه های مختلف دانست و گفت: مشارکت خوب شهرداری و شورای اسلامی تبریز با آموزش و پرورش در موضوع آموزش های شهروندی و بنیادی از سال گذشته وارد مرحله جدیدی شده است که اثرات خوبی برای شهر خواهد داشت.
شکور اکبرنژاد افزود: همکاری شهرداری و آموزش و پرورش در گسترش و ترویج کتابخوانی، آموزش های شهروندی، مسایل زیست محیطی، تفکیک زباله از مبدا قطعا به نفع امروز و آینده شهر است.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت آموزش و پرورش در راستای آموزش های شهروندی بهره برد، گفت: امید است با همراهی و همکاری بیشتر شهرداری و شورای اسلامی شهر با آموزش و پرورش، شهری توسعه یافته و پاکیزه داشته باشیم.
عضو شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه جایگاه معلم در روایات و احادیث کاملا مشخص است و اولین معلمان تاریخ همان ها بوده اند، گفت: توسعه اتفاق نمی افتد مگر آن که از راه مدرسه بگذرد و تنها راه توسعه همان مدارس است.
غلامحسین مسعودی ریحان افزود: برای داشتن آینده ای درخشان باید به معلمان جامعه و مدارس اهمیت داده شود.
وی یادآوری کرد: هفته معلم فرصتی است تا ما به مشکلات و مسایل معیشتی معلمان نیز توجه شود.
در این جلسه از تعدادی از معاونان پرورشی مدارس که در کاشت 36 هزار اصله درخت به یاد 36 هزار شهید دانش آموز تلاش کرده بودند با اهدای لوح قدردانی شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: