شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
عجب شیر ما - رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراغه از فعالیت ۵۲ انجمن و تشکل صنفی کارگری در این شهرستان خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم ،ناصر مظفریان ظهر  امروز در آیین تجلیل از کاگران نمونه مراغه با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اظهار داشت: در سال کذشته 850 میلیارد ریال تهسلات به واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان از منابع تسهیلات دولتی پرداخت شده است.

وی افزود: با هدف ایجاد زمینه برای اشتغال و حمایت از بخش تولید در این شهرستان از محل اعتبارات دولتی در بخش روستایی و عشایری و تبصره 18 تا کنون 850 میلیارد ریال تسهیلات برای 271 طرح تولیدی و اشتغالزایی مصوب شده و برای تأیید به کمیته استانی ارجاع شده است.

رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراغه در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 52 انجمن و تشکل صنفی کارگری در این شهرستان با مجوز رسمی فعالیت می‌کنند و در سال گذشته نیز 10 انجمن و تشکل صنفی در این شهرستان تشکیل شده است.

مظفریان با اشاره به تخصیص اعتبار برای مشاغل روستایی در این شهرستان گفت: 200 میلیارد ریال نیز از محل صندوق توسعه ملی و تبصره 18 برای مشاغل روستایی در این شهرستان تخصیص یافته و به حساب مشمولان پرداخت شد.

وی اضافه کرد:با اجرای طرح کارورزی در واحدهای تولیدی در این شهرستان هم اکنون 70 نفراز فارغ التحصیلان دانشگاهی اشتغال دارند.

رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراغه در ادامه با اشاره به سیاست‌های دولت با هدف ایجاد اشتغال در کشور ابراز کرد:دولت تدبیر و امید با اجرای طرح حمایت از واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات بانکی در تلاش است زمینه را برای کاهش آمار بی کاری در کشور ایجاد کند و در این شهرستان نیز برنامه‌های خوبی در حال اجرا است که بزودی شاهد کاهش آمار بی کاری خواهیم بود.

مظفریان در پایان با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال 97 را حمایت از کالای ایرانی و تولید نام گذاری کرده‌اند و ضروری است رسانه‌ها با فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی در بین مردم زمینه را برای خرید کالاهای تولید شده در داخل کشور را فراهم کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: