شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
عجب شیر ما - فرماندار شهرستان ویژه مرند با انتقاد از مدیریت سلیقه ای در برخی روستاها، گفت: شوراها و دهیاری ها باید به فکر درآمد پایدار برای روستا باشند تا پیشرفت و توسعه روستا به حمایت های دولت متکی نباشد.
به گزارش عجب شیر ما، به نقل از ایرنا داود گرشاسبی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز شوراها، با اشاره به جایگاه ویژه شورا و مشورت در اسلام و قرآن اظهار کرد: تمرکز مدیریت و قدرت، موجب فساد می شود که با راه اندازی شوراهای اسلامی شهر و روستاها شاهد تحقق مدیریت غیرمتمرکز در کشور بودیم.
وی افزود: نیازمند افراد شایسته برای حضور در روستاها هستیم تا شاهد تغییر و تحولات در عرصه های اجتماعی و فرهنگی و سازندگی باشیم.
فرماندار مرند با تاکید بر ضرورت کارآمدی مصوبات شوراها گفت: باید از مدیریت سلیقه ای پرهیز کرد تا شاهد توسعه در روستاها باشیم، اما امروز در بسیاری از روستاها مدیریت سلیقه ای و به دور از سیستمی حاکم است.
وی خاطرنشان کرد: شبکه های اجتماعی باید در روستاها فعال شود و شورای روستاها می توانند با دعوت از فعالان فرهنگی و اجتماعی و جوانان نخبه، پتانسیل ها را به سمت توسعه روستا جهت دهی کنند.
گرشاسبی افزود: شوراها و دهیاری ها باید به فکر درآمد پایدار برای روستا باشند تا پیشرفت و توسعه روستا را به حمایت های دولت متکی نکنند.
وی ابراز کرد: امروز فرهنگ بیکاری در روستاها ترویج شده و براین اساس، قهوه خانه های روستایی فعال تر و پررونق از سایر نهادها مثل مسجد است.

توسعه مردم محور روستاها در دولت تدبیر و امید
بخشدار مرکزی مرند هم در این مراسم گفت: حوزه روستایی قبل از انقلاب توسط کدخدا مدیریت می شد که بعد از انقلاب اسلامی، دولت با همکاری نهادهای مختلف مثل جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن، مدیریت توسعه روستایی را برعهده گرفت که در سال 1378 اولین دوره انتخابات شوراهای روستا برگزار شد.
علی امیری راد افزود: با فعالیت شوراهای روستایی امروز اتفاقات مبارکی در روستاها صورت گرفته است، شورای روستاها در واقع نماینده عالی دولت در روستاها هستند که مسائل عمرانی و فرهنگی و اجتماعی به دست این نهاد مهم پیگیری و اجرایی می شود.
وی تاکید کرد: در دولت تدبیر وامید نگاه به حوزه روستایی از نگاه حمایتی به نگاه مشارکتی تغییر پیدا کرد و توسعه مردم محور در روستاها کلید خورد.
بخشدار مرکزی مرند از افزایش اعتبارات دهیاری های مرند در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: کل اعتبارات واریزی بخش مرکزی شهرستان مرند در سال 1391 یک میلیارد و 400 میلیون تومان بود که در سال گذشته شاهد افزایش 50 درصدی اعتبارات بودیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: