جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
مشاور رئیس جمهور خبر داد:
مشاور رئیس جمهور از توسعه زیرساخت های کشاورزی در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، مرتضی بانک در شورای اداری شهرستان جلفا، با اشاره به اینکه حامل سلام گرم رئیس جمهور به مردم عزیز جلفا هستم، گفت: به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی، تلاش می کنم تا مشکلات شهرستان جلفا و نقطه نظرات مطرح شده را به رئیس جمهور گزارش بدهم.

وی تصریح کرد: بدون شک حضور رئیس جمهور در استان آذربایجان شرقی پربرکت خواهد بود و حضور مردم نیز پشتوانه قدرتمندی برای مدیران اجرایی است تا بتوانند با جدیت بیشتر برای رسیدن به رفاه و توسعه در کشور، کار کنند.

بانک خاطرنشان کرد: خون و راه شهدای کشور هیچ گاه فراموش نمی شود. شهدا برای اعتلای کشور جان خود را فدا کردند و کوچکترین گام برای پاسداشت خون این بزرگواران، تلاش مستمر و بی منت برای خدمت مردم است.

مشاور رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: برجام محور همکاری بین المللی برای منافع مشترک جامعه جهانی است و در تامین منافع ملی ایران هیچ نقطه ای را فراموش نکرده است. بر همین اساس، هرکشوری برجام را نقض کند در برابر جامعه بین المللی شرمنده خواهد شد.

بانک افزود: ملت ایران از اول انقلاب از تمامی بحران ها و مشکلات سربلند بیرون آمده است و از عدم رعایت اخلاق سیاسی و نقض تعهدات توسط هیچ کشوری نگران نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حفظ انسجام و اتحاد سرمایه اصلی کشور بوده و نباید به هیچ وجه اجازه خدشه دار شدن آن را بدهیم، تصریح کرد:  آذربایجان در طول تاریخ انقلاب، در حفظ این انسجام و اتحاد نقش ویژه ای داشته است و باید قدردان مردم این خطه بود.

بانک گفت: پیام امروز رئیس جمهور در تبریز مبنی بر تدریس زبان ترکی در دانشگاه ها و تاکید بر ادامه تلاش ها در زمینه احیای دریاچه ارومیه، نشان دهنده عزم دولت برای جبران زحمات مردم آذربایجان در طول تاریخ است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به نیازها و مشکلات شهرستان جلفا، خاطرنشان کرد: در خصوص مشکلات مطرح شده، موضوع اجرای فاضلاب شهری هادیشهر  و تصفیه خانه آب شرب جلفا از نکات مهمی‌ است که باید پیگیری شود و خواسته های مسئولان شهرستان برای تامین اعتبار لازم این پروژه ها را به رئیس جمهور انتقال خواهم داد.

بانک افزود: امسال اعتبار خوبی برای تصفیه خانه در نظر گرفته شده است اما کافی نیست و این پروژه، به نوعی پروژه خود منطقه آزاد نیز محسوب می شود. بر همین اساس، در بخشی از این پروژه به ویژه خط انتقال آن نیاز به مساعدت منطقه آزاد ارس می باشد.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف ثانویه مناطق آزاد کمک به مناطق همجوار برای رشد و توسعه هرچه بیشتر است و بر همین اساس، منطقه آزاد ارس نیز می تواند در زمینه هزینه کرد اعتبارات در این پروژه اقدام کند.

وی ادامه داد: ورزشگاه ۵هزار نفری هادیشهر از تعهداتی است که از دوره های قبلی بر زمین مانده است و این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

مشاور رئیس جمهور در زمینه آزادراه مرند – جلفا گفت: درخصوص اتمام آزادراه مرند- جلفا، تعهدات منطقه آزاد ارس تقریبا به اتمام رسیده و امیدواریم تا خرداد ماه، ۶ کیلومتر باقیمانده آن به بهره برداری برسد. بخشی از تعهدات که مربوط به وزارت راه و شهرسازی است که امیدواریم این تعهدات نیز به زودی انجام شود.

بانک عنوان کرد: در مورد توسعه زیرساخت های کشاورزی و انتقال آب رود ارس، اینکه ۹۶۰۰ هکتار تبدیل به اراضی کشاورزی شده باشد، بسیار باارزش است ولی برای ادامه کار، موضوع را دنبال و هر آنچه لازم است در این باره به وزارت نیرو و وزارت کشاورزی حتما منعکس خواهد شد.

وی افزود: از اعتباری که به طور ویژه توسط مقام معظم رهبری برای مهار آب های مرزی در نظر گرفته شده است، در این زمینه استفاده می شود.

بانک اظهار کرد: در زمینه توسعه گمرکی نیز جلساتی برگزار خواهیم کرد تا مشکلات بخش های مختلف منطقه آزاد ارس در زمینه گمرکی مرتفع شود. مطمئن باشید، موضوعات و ضروریات اجرای مسائل گمرکی در منطقه را پیگیری و موانع و مشکلات را رفع می کنیم.

وی در ادامه گفت: ثبات قیمت ارز برای توسعه اقتصادی کشور بسیار مهم است و بدون شک سیاست های کنونی دولت در زمینه قیمت ارز می تواند باعث شکوفایی اقتصادی کشور شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: