سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
عجب شیر ما - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پارسال به واجدان شرایط در استان پرداخت شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، داوود بهبودی  در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ملکان اظهار داشت:7 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی پارسال به واجدان شرایط در استان پرداخت شده است که بیشتر این تسهیلات در زمینه کشاورزی، اقتصادی، صنعتی، مشاغل خانگی و خوداشتغالی بوده است که پیش بینی می‌شود این میزان، امسال به 12 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

وی افزود:سال گذشته اعتبار اشتغال استان 11 هزار و 500 میلیارد ریال بود که تنها 6 هزار میلیارد ریال آن اختصاص یافت و امسال این اعتبار به 15 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در ادامه به نقش شهرستان ملکان در صادرات محصولات کشاورزی از جمله کشمش اشاره کرد و گفت: بیش از 90 درصد محصول کشمش این شهرستان به خارج صادر می‌شود، از این رو ایجاد صنایع تبدیلی انگور در این شهرستان ضروری است.

بهبودی در ادامه تصریح کرد: دولت‌ها در دوره‌های مختلف زحمات زیادی را برای تحقق این رفاه و رضایت کشیده‌اند، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم که این نشان می‌دهد انتظارات و مطالبات مردم ما زیاد است.

محمدباقر خانی فرماندار ملکان هم در این جلسه از تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و کارآفرینی انتقاد کرد و گفت: علی رغم تصویب در گارگروه اقتصاد مقاومتی استان و کشور، برخی کوتاهی‌ها موجب شده است بسیاری از واحد‌های تولیدی شهرستان از جمله کارخانه ذوب آهن ملکان با بیش از 80 درصد پیشرفت به مشکل برخورد کند و بخش خصوصی، رغبتی برای تکمیل آن نداشته باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: