شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت در سال گذشته 440 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و نوسازی صنایع در استان ارائه کرده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، مجید خدابخش  اظهار کرد: استان در سال گذشته 2 میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته که نشان از تبحر، کیفیت و رونق تولید در استان دارد، اما در کنار آن واحدهایی بودند که به دلیل تکنولوژی ضعیف و دمده دچار رکود شدند که برای حل این معضل دولت در سال گذشته 440 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و نوسازی صنایع در استان ارائه  کرد.

وی افزود: اگر توجه کنیم که چند سال است نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری حول مسائل اقتصادی، اشتغال و تولید ملی است که جمع این‌ها در حمایت از کالای ایرانی خلاصه می‌شود، در واقع حمایت از کالای ایرانی یعنی افزایش کیفیت تولید، ایجاد اشتغال و رونق و توسعه اقتصادی.

خدابخش اذعان داشت: اصلی‌ترین مخاطب شعار سال خود مردم هستند و اگر مردم به منافع ملی توجه کنند، به خرید و مصرف کالای داخلی اولویت قائل شوند و عرق و اراده‌ای به نفع کالای ملی داشته باشند، موتوری برای به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید و صنعت خواهند بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر مصرف کالای ایرانی افزایش یابد، سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری بیشتر توجیه می‌شود و به کیفیت تولیدات خود توجه خواهد داشت، در مقابل وقتی کالای خارجی بیشتر فروش می‌رود و کالای داخلی فروش ندارد، تولیدکننده نمی‌تواند هزینه‌های ارتقاء کیفیت را تأمین کند.

این مسوول تاکید کرد: از طرف دیگر دولت و تولیدکننده هم باید به غیرت و انتخاب مردم احترام بگذارند تا مردم نسبت به مصرف کالای ایرانی و کیفیت آن ناامید نشوند.

کیفیت و برند لازمه تحقق حمایت از کالای ایرانی

خدابخش توجه به دو موضوع کیفیت و برند را در تحقق حمایت از کالای ایرانی بسیار موثر دانست و افزود: در شرایط برابر و با وجود کالای مشابه خارجی، لازم است مصرف‌کنندگان کشور، کالای داخلی را انتخاب کنند اما کالاهای خاصی وجود دارند که مشابه داخلی ندارد، مثل برخی از صنایع‌‌های‌ تک که هر چند سال یک بار تکنولوژی خود را تغییر می‌دهند و مراکز تحقیق و توسعه قدرتمندی دارند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر تولیدکننده به ترجیح مشتری توجه کند و خود را در قبال کالای تولیدی متعهد بداند، قطعا خواهد توانست مصرف‌کنندگان را به سوی خود جذب کند.

ظرفیت‌های مطلوب استان در عرصه نفت و گاز و حمل و نقل

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه صحبت‌های خود به خبرنگار فارس در تبریز گفت: در این هفت ماه حضورم در استان از 150 واحد تولیدی بازدید کردم و به این نتیجه رسیدم که اگر در عرصه‌های نفت‌و گاز و  حمل و نقل ورود مناسبی داشته باشیم، شاید بتوانیم به میزان 3 میلیارد دلار در استان سرمایه‌گذاری جلب کنیم.

این مسوول با بیان اینکه در صنعت نفت و گاز استان تعداد 335 شرکت فعال هستند، بیان داشت: امسال وزارت نفت اعلام کرده قصد دارد حدود 6 میلیارد دلار تجهیزات نفت از شرکت‌های داخلی خریداری کند و پیشنهاد ما این است که 10 درصد یعنی 600 میلیون دلار از این رقم سهم استان ما باشد.

وی یادآور شد: در صنایع پالایشگاه و پتروشیمی استان میزان 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

تلاش می‌کنیم تبریز به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور مطرح شود

خدابخش با اشاره بر اهمیت موضوع حمل و نقل نیز تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل جزو اولویت‌های دولت به شمار می‌رود و ما هم تلاش می‌کنیم تبریز به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور مطرح شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: