جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه تولیدکنندگان هم در کیفیت و هم در قیمت تجدیدنظر کنند، گفت: مصرف‌کنندگان اولویت‌های خود را به خرید و مصرف کالای داخلی سوق داده و مسئولان نیز این فرآیندها را تسهیل و تسریع کنند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، محمدحسین فرهنگی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان هم در کیفیت و هم در قیمت تجدیدنظر کنند، اظهار داشت: مصرف‌کنندگان نیز با تغییر اولویت‌گذاری، اولویت‌های خود را به خرید و مصرف کالای داخلی سوق داده و مسئولان نیز این فرآیندها را تسهیل و تسریع کنند.

وی، با اشاره به این که مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌های اخیر روی مسائل اقتصادی و حمایت از تولید داخلی تأکید داشتند، اظهار کرد: ایشان در سال‌های اخیر با نام‌گذاری‌هایی همچون «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»، «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» بر لزوم توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم تأکید داشته و امسال نیز با نام‌گذاری به نام «حمایت از کالای ایرانی» بر هدف اصلی در این مسیر تأکید کردند.

فرهنگی، افزود: طبیعتاً اگر کشوری درصدد پیشرفت و توسعه برآید، حتماً بایستی از محصولات داخلی خود حمایت کند و لازمه و پیش‌شرط این موضوع دقت کافی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نسبت به تحقق آن است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به این‌که تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا محصولات تولیدی از دقت و کیفیت کافی برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: مصرف‌کنندگان نیز باید در شرایط مشابه و حتی کمی متفاوت، اولویت را بر خرید و مصرف کالای ایرانی بگذارند، البته این مسئله نیازمند اقدام دو سویه از سوی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و مسئولان نیز باید بر تسهیل این مسیر و گره‌گشایی از حلقه‌های مفقوده همت گذارند.

وی تأکید کرد: تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و سیاست‌گذاران دولتی، هر سه در این مسیر نقش جدی و قابل‌توجهی بر عهده‌دارند و دولت در این فرآیند، بایستی موانع تولید را برطرف کند.

فرهنگی، یادآور شد: تولیدکنندگان باید با شاخص‌های اقتصاد پویا وارد عرصه تولید شوند و مصرف‌کنندگان نیز با تغییر اولویت‌گذاری، اولویت‌های خود را به خرید و مصرف کالای داخلی سوق داده و مسئولان اجرایی این فرآیندها را تسهیل و تسریع نمایند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به وعده ایجاد یک‌میلیون شغل از سوی دولتمردان، افزود: با توجه به رکود حاکم در کشور اگر اتفاقی جدی رخ ندهد، نه تحقق این شغل‌ها امکان‌پذیر است، و نه در سیاست‌های حمایت از تولید داخلی تحول جدی و مثبتی ایجاد می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: