پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
عجب شیر ما - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات و توقعات به حق بازنشستگان و مستمری بگیران طرح همسان سازی حقوق است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علی ربیعی افزود: تجمعات اعتراض آمیزی که در سال گذشته از سوی بازنشستگان برگزار شد، مشکل اکثر آنها مربوط به همسان سازی حقوق با بود، چون قدرت خرید این افراد طی سال های اخیر پایین آمد و ما حق را به آنها می دهیم.
ربیعی تصریح کرد: بازنشستگان می خواهند به گونه ای عمل شود که قدرت خریدشان جبران شود تا در مقابل خانواده هایشان هیچ وقت شرمنده نباشند.

** دولت ها و مجلس های مختلف 17 بلا بر سر صندوق های بازنشستگی آوردند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: متاسفانه 17 نوع بلای تحمیلی از سوی دولت ها و مجلس های مختلف به صندوق های بازنشستگی وارد شد و فقط 'مکنزی' صندوق بازنشستگی کشوری را مطالعه و اعلام کرد 450 هزار میلیارد تومان تصمیمات دولت ( منظور از دولت در مفهوم عام) و مجلس در 50 سال علیه این صندوق گرفته است.
به گزارش ایرنا، مکنزی اند کامپنی (McKinsey & Company) یک شرکت مشاور مدیریت جهانی است. این شرکت به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی در بخش ‌های دولتی و خصوصی تحلیل‌های کیفی و کمی انجام می ‌دهد. این شرکت به طور گسترده معتبرترین مشاور مدیریتی محسوب می‌شود.
ربیعی خاطرنشان کرد: همچنین تصمیماتی که برای صندوق تامین اجتماعی گرفته اند و سر سفره دیگران، عده ای دیگر را شریک می کنند و متاسفانه مجلس و دولت سیاست های حمایتی را با سیاست های کینه ای جدا کردند، یکی از دلایل نارضایتی بازنشستگان همین محاسبات است.
ربیعی اضافه کرد: وقتی دو سال آخر (برای محاسبه پاداش و سنوات بازنشستگی) را محاسبه می کنیم و زمان کوتاه می شود شکاف بین بازنشستگان جدید با قدیم زیاد می شود و اغلب در سایر کشورها، 20 تا 25 سال را معادل می گیرند و اگر بخواهند تشویق کنند یک فیش دیگر برای آنها در نظر گرفته می شود.
وی تصریح کرد: ما این کارها را انجام می دهیم به همین دلیل شکاف بین حقوق بازنشستگان جدید و قدیم به وجود می آید، تا این موضوع اصلاح نشود، این حق را نمی گیرند البته باید گفت که این حق قانونی آنهاست.

** طی هشت سال قدرت خرید بازنشستگان 67 درصد کاهش یافت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طی هشت سال در کشور 67 درصد کاهش قدرت خرید بازنشستگان را شاهد بودیم و تورم بر مزد پیشی گرفته است و در هر حال این سیاستی است که در این زمینه اتخاذ کرده ایم.
ربیعی ادامه داد: اکنون مشکل کارگران؛ ناامنی شغلی و قراردادهای موقت است و عرضه و تقاضای نیروی کار یکی نیست و هر فشاری برای افزایش مزد داشته باشیم ناامنی شغلی همین تعداد کارگر هم شکننده تر می شود و معتقدم هرچقدر به شکوفایی اقتصادی نزدیک شویم باید شیب افزایش مزد را بالاتر ببریم و قدرت خرید را نیز افزایش دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین مشکل کارگران را ناامنی شغلی دانست و گفت: من حتی معتقدم برخی مواقع پیدا کردن ناامنی شغلی خیلی راحت تر از پیدا کردن شغل است و برای آنها خیلی اهمیت دارد که شغل شایسته باشد.
وی ادامه داد: همچنین در میان دسته ای دیگر از بازنشستگان، نیازمند منزلت خواهی هستند و من با این افراد بیشتر مواجه هستم و معتقدم در حوزه زنان بیشتر به موضوع منزلت خواهی توجه دارند.
وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی فقط درمان نیست و مستمری ها را دارد و یکی از برنامه های من این بود که از صندوق از کارپردازی خارج و به صندوق زندگی اجتماعی مستمر تبدیل شود و اعم از مسکن مستمری بگیران، زندگی، سفر آنها باید کمک کنیم و ایده صندوق به مانند صندوق زندگی اجتماعی نیازمند فرصت برای اجراست.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، براساس آمار سازمان تامین اجتماعی حدود سه میلیون نفر از 42 میلیون بیمه شده این سازمان را بازنشستگان و مستمری بگیران تشکیل می دهند و همچنین صندوق بازنشستگی کشوری هم بیش از یک میلیون و 200 هزار بازنشسته دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: