پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
عجب شیر ما - رئیس امور موزه‌های استان آذربایجان شرقی از حضور پرشور گردشگران و مسافران نوروزی در موزه قاجار تبریز به شمار سه هزار و ۷۸۸ بازدید، در سه روز نخست سال ۹۷خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بزاز دستفروش رئیس امور موزه‌های استان آذربایجان شرقی با بیان این خبرگفت: طی بررسی‌هایی که در سه روز نخست سال ۹۷ انجام گرفته است، مراکز موزه‌ای و تاریخی استان با استقبال چشمگیری از سوی همشهریان و مسافران نوروزی مواجه شده که در این میان، موزه مشروطه و کلیسای سنت استپانوس جز پر بازدیدترین اماکن استان قرار گرفته‌اند.

وی در خصوص موزه قاجار و استقبال چشمگیر گردشگران از این مکان، اظهار کرد: موزه قاجار تبریز با به نمایش گذاشتن آثار تاریخی مرتبط با دوره قاجار و همچنین تصاویر آثار منتخبی از «کمال الملک» در ایام تعطیلات نوروز برای گردشگران و مسافران نوروزی، فرصتی مناسب را برای آشنایی بیشتر گردشگران با آثار تاریخی دوره قاجار و همچنین آثار منحصربفرد هنرمند جاویدان، کمال الملک فراهم ساخته است. بر همین اساس طبق بررسی‌های انجام شده، در سه روز نخست سال ۹۷، سه هزار و ۷۸۸ بازدید از موزه قاجار به عمل آمده است.

رئیس امور موزه‌های استان با اشاره به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از منطقه آزاد ارس به خصوص کلیسای سنت استپانوس، ادامه داد: کلیسای سنت استپانوس همه ساله یکی از مهمترین مقاصد گردشگری آذربایجان‌شرقی است که در ایام نوروز و تابستان بیش از پیش با استقبال گردشگران مواجه می‌شود، نوروز امسال نیز با توجه به تقارن با رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸، این مکان جز اصلی‌ترین مقاصد بازدید مخاطبان قرار گرفته، به‌طوری‌که تا سوم فروردین سال جاری ۱۰ هزار و ۱۴۰ بازدید از این مکان انجام گرفته است.

بزاز دستفروش در پایان با بیان اینکه موزه‌های مشروطه و آذربایجان از دیگر اماکن پربازدید سه روز گذشته در ایام نوروز بوده است، اظهار کرد: موزه مشروطه و موزه آذربایجان با توجه به جذابیت موضوعی و قرارداشتن محتوا در کالبدی با ویژگی‌های منحصربفرد تاریخی و معماری و کاملا مرتبط با موضوع از پتانسیل بالایی در زمینه فعال سازی کارکرد‌های موزه‌ای برخوردار بوده و بر این اساس در جذب مخاطب بسیارموفق عمل کرده اند. طبق بررسی‌های انجام گرفته میزان بازدید از این دو موزه نیز به ترتیب سه هزار و ۳۴۱ و سه هزار و ۴۷۹ نفر بوده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: