پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
عجب شیر ما - به دنبال هشدار اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی مبنی بر وقوع تندباد با سرعت افزون بر 100 کیلومتر بر ساعت در ساعات آینده، اورژانس 115استان و سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز نیز در خصوص خسارات و آسیب های احتمالی توفان و راه های پیشگیری از آن توصیه هایی کردند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رییس اورژانس 115 آذربایجان شرقی شنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به وقوع تندباد، احتمال مسمومیت با مونوکسیدکربن وجود دارد.
فرزاد رحمانی با اشاره به وقوع تندباد در تبریز و احتمال جابجایی دودکش های خانگی، درباره افزایش احتمال مسمومیت با مونوکسیدکربن هشدار داد.
وی از شهروندان خواست حتما از باز بودن مسیر دودکش منزل خود اطمینان حاصل کنند.
به گفته رحمانی در 10 روز گذشته 26 نفر از مردم آذربایجان شرقی به دلیل استنشاق مونوکسیدکربن مسموم و 3 نفر فوت شده اند.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان درصورت نداشتن کار ضروری از منزل خود خارج نشوند، از عموم مردم خواست از حضور در اماکن مرتفع مانند پل های هوایی یا روگذر ها و پیاده راه های خطرناک جدا پرهیز کنند.
وی ادامه داد: درصورت شدت گرفتن تند باد از نوار چسب پهن به صورت ضربدری روی پنجره های منزل استفاده شود.
در همین حال روابط عمومی سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز نیز در اطلاعیه ای از مردم خواست با توجه به وقوع تندباد شدید در سطح شهر، ضمن رعایت اصول ایمنی از ایستادن و پارک کردن خودرو در زیر درختان خودداری کنند.
در این اطلاعیه آمده است: همچنین به علت سرعت این تندباد در پارک ائل‌گؤلو، از شهروندان درخواست می‌شود از قرار گرفتن در نزدیکی درختان به شدت خودداری کنند.
اطلاعیه هم حاکی است: هم اکنون همه واحدهای فضای سبز تبریز جهت حفظ و صیانت از فضای سبز، در حالت آماده‌باش می‌باشند
پیش از این نیز اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با انتشار اطلاعیه ای نسبت به احتمال وقوع تندبادی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت و خسارتهای ناشی از آن در مناطق مختلف استان هشدار داد.
در اطلاعیه اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی آمده است:  شنبه و یکشنبه تندبادی که سرعت آن در برخی مناطق استان به 100 کیلومتری خواهد رسید، باعث ایجاد خسارت، گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.
اطلاعیه حاکی است: همچنین به دلیل بارش های رگباری و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد آذربایجان شرقی و خسارت ناشی از آن برای کشاورزان وجود دارد.
اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در این اطلاعیه، عموم مردم به ویژه کشاورزان را به رعایت نکات ایمنی جهت جلوگیری از وقوع هر گونه خسارت احتمالی توصیه کرده است.
جمعه دو هفته پیش نیز وقوع تندبادی با سرعت بیش از 70 کیلومتر در ساعت در تبریز و دیگر مناطق آذربایجان شرقی موجب آسیب دیدن سازه های تبلیغاتی در تبریز، سقوط درختان و وارد آمدن خسارت به خودروها شد.
مناطق مختلف خطه آذربایجان به ویژه صفحات غربی آن  شنبه شاهد وقوع تندباد شدید بود به طوری که سرعت آن در شهر مرزی ماکو به 115 کیلومتر بر ساعت رسید.
تندباد شدید در ارومیه موجب کنده شدن درختان، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، پل های عابر پیاده، پرت شدن کانکس ها به خیابان ها و شکسته شدن شیشه منازل و خودروهای مردم شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: