شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
عجب شیر ما - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: صنعت شکلات در آذربایجان شرقی جایگاه بسیار خوبی داشته و قابل رقابت با برندهای مطرح جهانی است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، اصغر حسینی، درخصوص وضعیت صنعت شکلات، اظهار کرد:  صنعت شیرینی و شکلات در ایران جزو مهمترین بخش از صنایع غذایی بوده و آذربایجان شرقی در این حوزه  از برخی مزایا برخوردار بوده و نسبت به سایر استان ها در جایگاه خوبی قرار دارد.
 
وی با بیان این‌که یک سوم صادرات صنایع غذایی ایران، در بخش شکلات است، عنوان کرد: این صنعت پتانسیل و ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری دارد و به دلیل بالا بودن کیفیت، محصولات تولیدی ما به چندین کشور مختلف صادر می شود.
 
وی با اشاره به  دلایل رغبت برخی مردم به شکلات خارجی، خاطرنشان کرد: فرهنگ رغبت به شکلات خارجی نتیجه مسائل فرهنگی است که متاسفانه از گذشته گرایش به کالای خارجی در ایران رایج بوده و باعث شده شکلات خارجی را به ایرانی ترجیح دهند، ولی اکنون وضعیت صنعت شکلات ایرانی بهبود یافته و محصولات ارتقا یافته اند؛ به طوری‌که 70 نوع شکلات و شیرینی در آذربایجان شرقی تولید می شود.
 
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که ترجیح دادن برند های خارجی به محصولات ایرانی یک تفکر قدیمی‌ بوده که در ذهن برخی مردم رسوب کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر برند های آذربایجان شرقی همانند آناتا، شیرین عسل، شونیز و... با محصولات خارجی مقایسه می شوند؛ این امر نشانگر این است که کیفیت شکلات ما قابل مقایسه و قابل رقابت با برند های خارجی است.
 
وی در ادامه با اشاره به دغدغه های تولیدکنندگان این صنعت، اظهار کرد: واردات کالای خارجی، بحث نقدینگی، تامین مواد اولیه و ضعف بسته بندی از اصلی ترین دغدغه های تولیدکنندگان صنعت شکلات است که خوشبختانه برای مرتفع کردن این مشکلات، اقدامات موثری انجام شده است.
 
حسینی خاطرنشان کرد: کیفیت شکلات ما از لحاظ بسته بندی و ذائقه مشتری پسندی مطلوب است و به سمتی حرکت کرده است که مصرف کنندگان، محصولات داخلی را به وارداتی ترجیح می دهد.
 
وی در پاسخ به سوال مبنی بر این‌که آیا نیازی است که برند های دیگر وارد شود یا تنها برندهای مطرح همانند آناتا، شیرین عسل، شونیز و ... کافی است؟ ادامه داد: برند های مطرح در آذربایجان شرقی جوابگوی این صنعت هستند؛ و ما نیز از هرگونه برند جدید استقبال می کنیم، اما ایجاد برند جدید مستلزم پروسه طولانی و نیازمند زمان و سرمایه گذاری کلان است.
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: